loading...
شرکت جوانان فردا
سید سپهر زمانی بازدید : 94 چهارشنبه 18 خرداد 1401 نظرات (0)

این روزها گزینه های زیادی در مورد چراغ های جلو وجود دارد. به طوری که رانندگان اغلب چراغ‌های جلو را بر اساس زیبایی‌شناسی اضافه شده به وسایل نقلیه خود انتخاب می‌کنند.جدا از ظاهر خوب، واقعاً استدلال روشنی وجود ندارد که چرا باید یک نوع را بر دیگری انتخاب کنید. بیایید نگاهی به نحوه عملکرد این سبک های مختلف چراغ های جلو بیندازیم و هر کدام مزایا و معایب مشخصی دارند.

چراغ های خودرو

  1. چراغ های جلو

چراغ‌های جلو برای روشن کردن بزرگراه‌ها به اندازه کافی برای رانندگی ایمن در شب مورد نیاز است. اینها معمولاً با دو پرتو ارائه می شوند، یکی حداکثر روشنایی را برای رانندگی در شب و دیگری انحراف را به زمین می دهد و در کنار جاده از یک پرتو سوم استفاده می شود که شدت کم برای رانندگی در شهر دارد.نوربالا می تواند برای خودروی روبروی کور باشد، بنابراین باید فقط زمانی از آن استفاده کنید که خودرویی جلوی شما نباشد. لامپ های مختلف معمولاً مسئول نور پایین و بالا هستند، بنابراین اگر یکی خاموش شود دیگری می تواند کار کند. چراغ های جلو ممکن است از چراغ های LED یا چراغ های HID باشند.

برای خرید چراغ های جلو و سایر لوازم یدکی خودرو می توانید از دولوکس کار مرکز پخش لوازم یدکی خودرو در تهران خرید نمایید و سفارش خود را براحتی درب منزل تحویل بگیرید.

  1. چراغ های رانندگی

اینها در داخل وسیله نقلیه قرار می گیرند و برای مسافر یا راننده برای روشن کردن کابین استفاده می شوند تا بتوانند با خیال راحت نقشه ها یا مسیرها را مشاهده کنند یا اشیاء را در تاریکی پیدا کنند. آنها هرگز نباید برای مدت طولانی به کار گرفته شوند.

 

  1. چراغ پارکینگ

علاوه بر چراغ های جلو، چراغ های پارکینگ کم شدت معمولا در جلوی خودرو به صورت واحدهای مجزا و یا به عنوان بخشی از چراغ های جلو در نظر گرفته می شود و در هنگام پارک خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

برای پارک کردن خودرو در تاریکی، چراغ های پارکینگ روشن نگه داشته می شوند تا سیگنالی برای سایر اجسام متحرک ایجاد کنند و در نتیجه از تصادف جلوگیری کنند.

 

  1. چراغ های جهت سیگنال

چراغ‌های سیگنال جهت برای نشان دادن جهتی که خودرو قرار است در آن بپیچد استفاده می‌شود. این چراغ ها به وسیله نقلیه از جلو یا عقب سیگنال می دهند. علاوه بر این، برخی از چراغ های سیگنال خاص نیز استفاده می شود.

اینها عبارتند از یک چراغ سیگنال قرمز برای نشان دادن زمان سوختن پرتوهای بالای چراغ، برای نشان دادن زمانی که ترمز دستی اعمال می شود، برای نشان دادن اینکه فشار روغن پایین است، دمای آب خنک کننده خیلی زیاد یا خیلی پایین است، یا اینکه ژنراتور باتری را شارژ نمی کند.

 

  1. چراغ های پشتیبان

چراغ‌های پشتیبان زمانی استفاده می‌شوند که راننده به دنده عقب می‌رود. با این کار یک سوئیچ متصل به اهرم انتخاب که چراغ های پشتیبان را به باتری متصل می کند، می بندد.

  1. چراغ های چشمک زن

چراغ‌های چشمک‌زن وسیله‌ای برای نشان دادن سیگنال‌هایی هستند که خودرو در بزرگراه متوقف شده یا به کناری کشیده شده است. چشمک زدن بسیار بیشتر از نور ثابت است و هشداری را به خودروهای نزدیک می کند.

 

  1. چراغ های عقب

چراغ های عقب خودرو را در شب روشن می کنند تا سایر وسایل نقلیه ای که از پشت آن می آیند قادر به دیدن آن باشند. چراغ های عقب همیشه در هنگام کارکرد خودرو در شب روشن هستند.

 چراغ عقب

  1. چراغ ترمز

چراغ های توقف یا چراغ های ترمز نیز در عقب خودرو قرار دارند و با ترمزگیری روشن می شوند. مطمئناً چراغ‌های ترمز هنگام توقف روشن می‌شوند، اما استفاده و نگهداری صحیح از آنها مهم است.ضربه زدن مکرر بر روی ترمز هنگام توقف ناگهانی می تواند به جلب توجه رانندگان پشت سر شما و احتمالاً جلوگیری از تصادف کمک کند.

بسیاری از مردم تا زمانی که نکشند نمی دانند که چراغ ترمز خاموش است. برای جلوگیری از دریافت بلیط و امتیاز در گواهینامه خودرو برای این کار، هفته ای یک بار با درخواست از شخصی که در هنگام ضربه زدن به ترمز در پشت خودرو بایستد، چراغ ترمز را بررسی کنید.

  1. چراغ های مه شکن

چراغ مه شکن یکی از چراغ های مختلف خودرو است. بسیاری از مردم تعجب می کنند که هنگام رانندگی در مه از چه چراغ هایی باید استفاده کرد. بسته به ضخامت، نورهای پایین یا بلند ممکن است هر کار را بهتر از دیگری انجام دهند.اما ممکن است خودروی شما دارای چراغ های مه شکن نیز باشد که هنگام رانندگی در هوای مه باید آن ها را روشن کنید. هدف از چراغ های مه شکن این است که آن را بیشتر در معرض دید سایر رانندگان قرار دهند. آنها معمولاً پایین تر از چراغ های جلو روی ماشین قرار می گیرند تا زیر خط مه نشان داده شوند.آنها معمولاً زرد یا طلایی هستند تا توجه را به وسیله نقلیه جلب کنند. در مه غلیظ، پرتوهای بلند می توانند رطوبت را به هوا برگردانده و دید را سخت تر کنند.

  1. چراغ های رانندگی در روز

اکثر خودروها دارای چراغ‌های رانندگی در روز هستند که با روشن شدن خودکار خودرو روشن می‌شوند تا دید بیشتری را برای خودروهای دیگر فراهم کنند. معمولاً اگر نمی خواهید آنها را روشن کنید، گزینه ای برای خاموش کردن آنها وجود دارد.در صورت امکان، تنظیم چراغ ها روی خودکار مفید است تا ماشین بتواند میزان نور قابل تشخیص را تنظیم کند. این به اطمینان از میزان صحیح نور بدون نظارت مداوم خود کمک می کند.

 

  1. چراغ های داخلی

چراغ های داخلی شامل چراغ های صفحه ابزار، چراغ های نشانگر هشدار دهنده مختلف، چراغ های محفظه است. چراغ های سوراخ کلید، چراغ های نقشه، چراغ های رادیویی، چراغ های ساعت نیز در برخی خودروها ارائه می شود.

سخن پایانی

در این مقاله شما را 11 تا از انواع چراغ در خودرو آشنا ساختیم. امید است مورد توجه شما دوستان و مخاطبان قرار گرفته باشد.

 

سید سپهر زمانی بازدید : 63 سه شنبه 17 خرداد 1401 نظرات (0)

اگر صاحب خانه هستید، می‌دانید که چقدر مهم است که مطمئن شوید که سقف شما همیشه سالم است. آخرین چیزی که می خواهید این است که نشت داشته باشید در حالی که باران می بارد در میانه زمستان. از مقاله زیر برای کمک به سوالاتی که در مورد سقف دارید استفاده کنید.زمانی که باید از پشت بام بالا بروید، چکمه های لاستیکی بپوشید. چکمه های خود را بپوشید حتی اگر هوا صاف باشد. انجام تعمیرات سقف خود ممکن است به شما نیاز داشته باشد که حالت های خطرناکی داشته باشید.

بازسازی سقف

همانطور که برای تعویض سقف خود آماده می شوید، به یاد داشته باشید که میخ های زیادی در آنجا وجود دارد. این بدان معناست که با جدا شدن زونا، ناخن ها شل می شوند و روی زمین می افتند. اکثر پیمانکاران یک برزنت را برای گرفتن هر چه بیشتر میخ های شل می گذارند. اگر پیمانکار شما این کار را انجام نمی دهد، از آنها در مورد چگونگی پیدا کردن و برداشتن میخ ها از دارایی شما سوال کنید.

بسیار رایج است که ناودان های خانه شما مسدود می شوند، بنابراین مطمئن شوید که آنها را به طور منظم تمیز کنید. اگر به آنها اجازه دهید کثیف بمانند، باران این فرصت را می دهد که در بالای سقف شما جمع شود و در بالای سقف شما استخر جمع شود، که احتمال آسیب دیدن سقف را افزایش می دهد.

اگر می خواهید یک سقف را به تنهایی تعویض یا تعمیر کنید، همیشه اقدامات احتیاطی را انجام دهید. حتماً کفش‌هایی با کف لاستیکی بپوشید که می‌گیرند و از بند نیز استفاده کنید. علاوه بر این، از یکی از دوستان خود بخواهید در صورت نیاز به کمک، روی زمین بماند. کار بر روی سقف مستلزم ایستادن در راه های ناهموار و حرکت در اطراف سطح زمین است، بنابراین این اقدامات احتیاطی ضروری است.

برآورد کتبی را که توسط یک سقف‌ساز حرفه‌ای به شما داده شده است، به دقت بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که پروژه شما چه زمانی شروع می شود، تخمین زمان تکمیل آن و چه پرداخت هایی انجام می شود. از پرداخت کامل از قبل خودداری کنید. مطمئن شوید که گارانتی واضح است و متوجه شده اید که چه چیزی آن را باطل می کند.

خرید مواد نانو سنگ نما برای بازسازی

وقتی نمای ساختمان، آب در حین بارش را جذب می کند دچار صدمات جبران ناپذیری می شود، پس با وجود این مشکل باید به فکر استفاده از آبگریز کننده نما ی ساختمان ها باشیم. باید بگوییم در شهر های بزرگی چون تهران، اصفهان آلودگی هوا زیاد است و ترکیب این هوای آلوده با آب به راحتی نمای ساختمان را تخریب می کند. برای خرید بهترین گزینه می تواند پوشش نانو نما سهند شیمی باشد.

اگر خانه شما نیاز به سقف جدید دارد اما کمبود بودجه دارید، شینگل کامپوزیت نسبتاً ارزان را در نظر بگیرید. این نوع شینگل از 15 تا 25 سال رتبه بندی می شود و هر چه بیشتر هزینه کنید عمر زونا بیشتر می شود. قبل از سرمایه گذاری در یک سقف جدید، مدت زمان مالکیت خانه خود را در نظر بگیرید.

هنگام بازرسی سقف خود از نظر نشتی، مهم است که کل سقف را بررسی کنید، نه فقط یک بخش. اگر قسمت مشکل‌ساز سقف خود را پیدا کردید، همچنان باید همه قسمت‌ها را بررسی کنید، زیرا ممکن است در جای دیگر مشکلات بیشتری وجود داشته باشد. به جای اینکه منتظر بمانید، انجام همه تعمیرات به طور همزمان برای شما ارزان تر خواهد بود.

تعمیر سقف

هنگام انتخاب زونا، مهم است که به درستی ارزیابی کنید که دوست دارید سقف شما چقدر دوام داشته باشد. به عنوان مثال، اگر به یک سقف جدید نیاز دارید اما قصد ندارید بیش از ده سال دیگر در آن زندگی کنید، می توانید با استفاده از زونا که برای دوره های زمانی طولانی تر از این در نظر گرفته نشده اند، در هزینه خود صرفه جویی کنید. به یاد داشته باشید، با این حال، این امکان را دارد که ارزش خانه شما را پس از فروش کاهش دهد.

اگر در آب و هوای سردی زندگی می کنید که در زمستان برف قابل توجهی می بارد، باید به فکر سقف فلزی باشید. اگر شیب سقف شما به اندازه کافی شیب دار است، هرگز نیازی به نگرانی در مورد تجمع برف روی سقف خود نخواهید داشت. سطح صاف فلز باعث می شود که برف به جای انباشته شدن، فقط سر بخورد.

اگر می‌خواهید علت نشتی را کشف کنید، اما مشکل واضح نیست، باید به زونا در آن ناحیه بسیار دقیق نگاه کنید. اگر به اشتباه میخ زده شده باشند، ایمن نباشند یا حتی کمی ترک خورده باشند، می توانند علت نشتی باشند.

مطمئن شوید که سقف شما به خوبی تهویه می شود. بدون تهویه خوب، گرما و رطوبت می توانند آسیب جدی به سقف شما وارد کنند. شما می توانید سقف خود را با اضافه کردن رویدادهای اضافی، یا با افزودن یک دریچه برق، بهبود بخشید. تا زمانی که پشت بام شما فضایی برای تنفس داشته باشد، در وضعیت خوبی خواهید بود.

قیمت سقف را بخواهید تا محصولات مختلفی را که می توان در سقف شما استفاده کرد مقایسه کنید. به عنوان مثال، باید از آنها بخواهید که اعداد حداقل سه نوع مختلف زونا را به شما بدهند. شما همچنین می توانید برای مقایسه آسترها و عایق هایی که تمایل دارند با آن کار کنند بخواهید.

هنگام جستجوی یک پیمانکار، مطمئن شوید که شرکت های احتمالی محدوده کار را به طور دقیق شرح می دهند. آنها باید در مورد محصولاتی که استفاده می کنند، نحوه تمیز کردن، هزینه ها و موارد دیگر صحبت کنند. مطمئن شوید که همه چیزهایی که در مورد آن بحث شده است را درک می کنید. اگر فکر می کنید اطلاعات کافی به دست نمی آورید، یا اینکه او مبهم است، نباید او را استخدام کنید.

برای تحقیق در مورد پیمانکاران سقفی که برای این کار در نظر دارید، وقت بگذارید. بسیاری از افراد از مرحله تحقیق غفلت می کنند زیرا با پیمانکاران سروکار دارند و نه شرکت ها، اما متخصصان همچنان سابقه آنلاین خواهند داشت. سایت های زیادی به منبع یابی و بررسی این پیمانکاران اختصاص داده شده است.

قبل از استخدام یک سقف‌ساز، بپرسید که آیا او از یک پیمانکار فرعی برای تکمیل برخی از کارها استفاده می‌کند یا خیر. اگر چنین است، همان نوع اسنادی را که برای سقف ساز درخواست می کنید، درخواست کنید. ارجاعات پیمانکار فرعی، بیمه کمپ کارگران و اثبات پوشش مسئولیت را بخواهید. تنها داشتن این اقلام برای شرکت سقف سازی کافی نیست.اطمینان حاصل کنید که کفش های شما دارند.

سید سپهر زمانی بازدید : 43 سه شنبه 16 آذر 1400 نظرات (0)

یک ابزار عالی فتوشاپ برای انتخاب حاشیه بیرونی یک عکس (مثلاً زمانی که می خواهید تصویر شخصی را در بیابان برش دهید و آن را به یک تصویر جنگلی ببرید). این ابزار ساده برای انتخاب اشیاء در یک عکس به شما کمک می کند تا با دقت بخشی از عکس (مثلا چهره یک فرد) را انتخاب کنید و آن را از بقیه عکس جدا کنید و هر کاری که دوست دارید با آن انجام دهید (مثلا Face Move with صورت شخص دیگری).

این ابزار مهم فتوشاپ که اغلب برای جدا کردن تصویر پس‌زمینه یا پس‌زمینه استفاده می‌شود، از منوی سمت چپ فتوشاپ (مانند تصویر) قابل دسترسی است. به سادگی نشانگر ماوس را روی گزینه سوم نگه دارید. در منوی کوچکی که ظاهر می شود، آخرین گزینه همان آهنربا است. هنگامی که آهنربا را انتخاب کردید،

به سمت تصویر بروید، دکمه سمت چپ ماوس را نگه دارید و آن را روی لبه هر چیزی که می خواهید برش دهید قرار دهید و ماوس را حرکت دهید (مانند قیچی). وقتی انتخاب کامل شد، کلیک راست کنید و هر کاری که دوست دارید با آن قطعه انجام دهید (مثلاً با فشردن ctrl + X آن را برش دهید و سپس یک لایه جدید ایجاد کنید و با فشار دادن ctrl + V آن را جابجا کنید).

ترفند فوتوشاپ

سید سپهر زمانی بازدید : 44 شنبه 06 آذر 1400 نظرات (0)

کاغذ روزنامه

کاغذ روزنامه کاغذی است که از خمیر چوب (الیاف بازیافتی) بدون استفاده از عملیات مکانیکی روی آن تهیه می شود و مقاومت آن در برابر نور کم و به دلایل فوق ارزان، اما شکننده و ظریف است.

البته گاهی کاغذ روزنامه نیز از خمیر چوب اصلی (42 تا 48 گرم) تهیه می شود که دارای سایه روشن و سطحی است که باعث می شود عکس با وضوح بیشتری نسبت به سایر کاغذ روزنامه ها چاپ شود. و عرض سازنده حدود 1575 تا 1760 میلی متر است.

این کاغذ همانطور که از نامش پیداست مخصوص روزنامه و سفید، تخت قدرت جذب بالایی دارد و معمولا برای چاپ روزنامه با پرس افست و لترپرس استفاده می شود.

کاغذ روزنامه برای کارهای هنری سریع و موقت مناسب است. این کاغذ برای طرح های بزرگ خام و موقت و طرح های موقت که با زغال یا مداد رنگی و مداد گچی انجام می شود استفاده می شود.

کاغذ روزنامه به صورت جزوه، برگه و... موجود است. رنگ این کاغذ معمولاً فیلی است. رنگی نیز تولید می شود. این کاغذ کشش سطحی کافی و مقاومت خوبی در هنگام چاپ دارد.

کاغذ روزنامه

کاغذ الوان

کاغذهای رنگی تحریر موجود در بازار ازگرم  60 تا 80 گرم هستند.

کاغذ کم رنگ معمولا برای چاپ دوم و سوم فاکتورها و غیره استفاده می شود.

گاهی اوقات با کاغذ کرافت و همچنین در دمای بالا برای تولید کاغذ هدیه استفاده می شود.

منبع : مجله تهران ایده

سید سپهر زمانی بازدید : 54 شنبه 08 آبان 1400 نظرات (0)

بتن پیش ساخته

ایجاد کردن و تولید بتن با ملات مخصوص در کارگاه توسط کارگران سخت و دشوار است و اگر ملات به درستی و به صورت استاندارد با هم ترکیب نشوند بتن با کیفیت و خوبی به عمل نخواهد آمد.

بنابراین تکنولوژی های امروزی و پیشرفت در صنعت ساختمانی این امر را برای کارفرمایان و مهندسین عمران و معماری و شهرسازی میسر ساخته است که ملات بتن از پیش در کارخانه تولید شود و آماده کار و ریختن در روی بنا باشد.

بتن پیش ساخته نه تنها باعث راحتی کار معماری و عمران سازه ها شده است ، بلکه از طرف دیگر هزینه های ساختمانی را هم کاهش چشم گیری داده است.

تاریخچه بتن پیش ساخته

بسیاری گمان می‌کنند صنعت بتن پیش ساخته در روم باستان آغاز شد، زیرا به نظر می‌رسد شبکه گسترده تونل‌های زیرزمینی که تا به امروز وجود دارند، نشان دهنده استفاده از مصالح ساختمانی پیش ساخته است.

با این حال، تاریخ مستند استفاده ازاین بتن به دهه 1900 میلادی باز می‌گردد. یک مهندس انگلیسی با نام «جان الکساندر برایدی» کشف کرد که اجزای بتنی پیش ساخته می‌توانند فواید بسیاری برای پروژه‌های ساختمانی داشته باشند.

در سال 1950، نخستین سازه بزرگ بتنی پیش ساخته در ایالات متحده ساخته شد، پل یادبود Walnut Lane در فیلادلفیا! این پل همان‌طور که امروزه آن را می‌شناسیم، به عنوان آغازگر صنعت بتون پیش ساخته در ایالات متحده شناخته می‌شود. چند سال بعد، مؤسسه برای تولید این نوع بتن تأسیس شد که هدفش ایجاد آیین نامه و استاندارهای خاص برای ساخت‌وساز با استفاده از بتن از پیش تولیده شده بود.

بتن پیش ساخته چیست؟

مفهوم اساسی بتن پیش ساخته اولین بار در ایالات متحده در سال ۱۸۸۶ مورد توجه قرار گرفت. سپس در سال۱۹۳۰ یک مهندس فرانسوی نشان داد که اگر فولاد با مقاومت بالا برای پیش تنیده کردن بتن استفاده شود بتن پیش ساخته موفق خواهد بود.

این حرکت باعث شد بتن افت تنشی حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع که در اثر انقباض بتن حاصل می شود را تحمل کند. اولین تجربه ی بتن پیش ساخته در ایران به حدود ۵۰ سال پیش بر می گردد.

بتن پیش ساخته یک محصول ساختمانی تولید شده توسط ریخته گری بتن در یک قالب و یا فرم قابل استفاده مجدد است که سپس در یک محیط کنترل شده، به محل ساختمان حمل شده و در محل قرار گذاشته می شود. در مقابل، بتن استاندارد در اشکال خاص محل کار ریخته شده و در محل کار درمان می شود.

سنگ های پیش ساخته بدلیل استفاده از سنگ دانه های ریز در مخلوط با بتن پیش ساخته متفاوت هستند، بنابراین محصول نهایی، ظاهری نزدیک به سنگ ها و صخره های طبیعی دارند.

برای سفارش چسب سیمان درجه یک سهند شیمی کلیک کرده و ثبت سفارش نمایید.

مزایای استفاده از بتن‌های پیش ساخته

مزایای بسیاری برای بتن‌های پیش‌ساخته وجود دارند که به شرح زیر هستند:

صرفه جویی در زمان ساخت‌وساز: استفاده از بتن پیش ساخته باعث صرفه جویی در وقت می‌شود و خطر تأخیر پروژه را نیز کاهش می‌دهد.

تضمین کیفیت: عوامل اصلی تنظیم کننده کیفیت ساخت‌وساز نظیر عمل آوری، دما، طرح اختلاط و موارد دیگر را می‌توان در بتن‌های پیش‌ساخته کنترل کرد. بنابراین می‌توان ساخت‌وسازهایی با کیفیت بالا ارائه داد.

کاربردهای سازه‌ای: با استفاده از بتنی که از قبل ساخته شده، می‌توان از مواد سازه‌ای با استحکام و ظرفیت تحمل بار بالا استفاده کرد که می‌تواند باعث ایجاد فاصله بیشتر دهانه، کاهش اندازه سطح مقطع اعضای سازه و موارد دیگر شود.

مقرون به صرفه: برخورداری از بتن‌های پیش ساخته باعث کاهش زمان، افزایش بهره‌وری، کیفیت و ایمنی می‌شود و در نتیجه هزینه نیز کاهش می‌یابد.

دوام: سازه بتنی پیش ساخته دارای مدت زمان طولانی‌تر و حداقل نگهداری می‌باشد. بتن از پیش تولید شده با چگالی بالا نسبت به اسیدها، خوردگی و ضربه، دوام بالایی دارد که باعث کاهش حفره‌های سطحی روی بتن شده و در برابر عوامل شیمیایی مقاومت می‌کند.

زیبایی شناسی: از آنجا که بتن‌های پیش ساخته در محیط کارخانه کنترل و ساخته می‌شوند، می‌توان از آن برای طیف گسترده‌ای از شکل‌ها، اندازه‌ها و طرح‌های مختلف در پلان ساختمان (عناصر منحنی شکل) استفاده کرد، بنابراین ارزش زیبایی شناسی سازه افزایش می‌یابد.

سکوی ساختمانی ایمن: برای ساخت بتن‌های پیش ساخته نیازی به ذخیره مصالح ساختمانی اولیه (ماسه، شن و سیمان) نیست. این امر نیاز به تجهیزات لازم برای ساخت بتن، ضایعات مصالح، کارگران و موارد دیگر را از بین می‌برد. بنابراین یک بستر کاری ایمن را فراهم می‌کند.

مزایای بتن پیش ساخته

کاربردهای بتن پیش ساخته

ساختمان سازی: برای کلیه ساخت‌وسازهای متعارف و بلند مرتبه، استفاده از بتن پیش ساخته برای اعضای باربر به کار گرفته می‌شود. برای ساخت هتل، بیمارستان، مراکز خرید، مدرسه و بسیاری از کاربری‌های مختلف، بتن‌های پیش ساخته بخش بزرگی از روند اجرای سریع پروژه را در اختیار دارند.

پارکینگ طبقاتی: در طراحی ساختار پارکینگ، دوام، مسائل اقتصادی و شیوه اجرا سه نکته اساسی هستند. به همین دلیل، بتن از پیش تولید شده برای پارکینگ‌های طبقاتی تک سطح و همچنین سازه‌های بزرگتر و پیچیده‌تر مفید هستند.

ساخت پُل: پل یادبود Walnut Lane، صنعت بتن پیش ساخته در ایالات متحده را آغاز کرد و امروزه استفاده از این مصالح برای پل‌ها هنوز هم ادامه دارد. صرف نظر از اندازه پل، بتن‌های پیش ساخته این امکان را به مهندسان می‌دهد تا سازه‌ای ایجاد کنند که با هر محیطی سازگار باشد.

تونل زیرزمینی: تونل‌های زیر زمینی در شکل و اندازه‌های مختلف برای کمک به زهکشی آب و فاضلاب، جمع آوری آب باران و موارد دیگر با استفاده از بتن پیش ساخته تولید می‌شوند. استفاده از این متریال باعث افزایش کیفیت و دوام ساختار در طولانی مدت می‌شود.

دیوارهای صوتی: در مناطق شهری، دیوارهای صوتی به عنوان سدی بین بزرگراه‌ها ایجاد می‌کنند که دفع صدا کمک می‌کنند. استفاده از بتن‌های پیش ساخته برای این سازه‌ها می‌تواند آلودگی صوتی را تا 50 درصد کاهش دهد. تطبیق پذیری طراحی، این سازه‌های دیواری صوتی را قادر می‌سازد تا با رنگ، بافت یا طرح خاصی در محیط اطراف خود ترکیب شوند.

برای سفارش پودر بندکشی مرغوب و با کیفیت ثبت سفارش نمایید.

نحوه اجرا سیستم قطعات بتن پیش ساخته

سیستم پیش ساخته به دو صورت اجرا می شود:

اجرای ساختمان به روش خطی

در اجرای خطی، اجزای تشکیل دهنده ی ساختمان شامل پی، شناژ و ستون و دیگر تجهیزات به صورت پیش می باشد و اتصال قطعات آن از نوع تر است. ابتدا میلگردهایی قبل از بتن ریزی در محل ساختمان نصب می شوند سپس قطعات با استفاده از اجرای بتن در فاصله ی بین دو قطعه انجام می شود.

اجرای ساختمان به روش دیواری

در اجرای دیواری نیز اجزای تشکیل دهنده ی ساختمان شامل پی، پانل های دیوار و سقف به صورت پیش ساخته هستند. اتصالات در این نوع به وسیله ی پیچ و مهره و و گاهی به صورت تر انجام می شود.

تمام باز شوهای در و پنجره و محل اتصال کلید و پریز و لوله های آب و برق و هر نوع داکت تاسیساتی از قبل پیش بینی و طراحی شده است و در کارخانه اجرا می گردد. در این سیستم تولیدی تمامی موارد نام برده شده در درون قالب دیوار و قبل از بتن ریزی انجام می گردد.

انواع قطعات بتن پیش ساخته

• قطعات پیش ساخته مسلح

• قطعات پیش تنیده

• قطعات بتنی پیش تنیده پیش کشیده

• فطعات بتنی پس تنیده پس کشیده

• قطعات دیوارهای پیش ساخته بتنی و مشبک ماندگار

• انواع قطعات اصلی سازه شامل: دیوار های larg panel ، تک جداره و دوجداره عايق دار و ساده باربر ، فیسینگ و نما و همچنین ماندگار قلزی مشبک دیواری

• قطعات پیش دال و دال بتنی پیش ساخته

• انواع قطعات اصلی سازه شامل: پیش دال ، کوبیاکس ، دال کامل و دال کف

• قطعات پیش ساخته بتنی سفارشی

• انواع قطعات شامل: انواع باکس ، نیوجرسی بریر ، منهول ، سنگ دال و…

• قطعات پیش ساخته دیوار محوطه

• انواع قطعات یک رو ، دو رو و نقش دار شامل: پنل دیواری ، ستون و پی

سید سپهر زمانی بازدید : 120 سه شنبه 20 مهر 1400 نظرات (0)

کاتالوگ ابزاری است که در قرن بیست و یک تبدیل به یک ابزار و برگ برنده برای فروش بهتر بدل شده است. امروزه طراحی کاتالوگ حرفه ای و با کیفیت تبدیل به یک برد زودهنگام نسبت به رقبا و سایرین تولیدکنندگان گشته است.میتوان با چاپ کاتالوگ و ارائه آن به مشتری ها در امر فروش محصولات و کالاها گامهای موثری برداشت.

کاتالوگ و چاپ آن امری بی بدیل در حیطه فروش محصولات بدل شده است و نقشی که در حوزه بازاریابی و مارکتینگ بازی میکند بی تردید جزو اساسی ترین نقش ها محسوب میشود.اگر تا به حال به فروش محصولات خود بدون چاپ اقدام کرده اید حتما توصیه ما این است که چاپ کردن کاتالوگ را امروز امتحان کرده و فروش خود را چند برابر کنید.

در این مقاله دوست داریم شما را با این مقوله آشناتر سازیم. پس با ما همراه باشید:

 

نقش تصاویر

 کاتالوگ ها ابزارهای بازاریابی بسیار بصری هستند و باید به همین ترتیب طراحی شوند. از گرافیک ها و عکس های تولید شده باید برای تجزیه بخش هایی از متن و جلب توجه یک صفحه استفاده کرد.

اگر منابع لازم برای استخدام یک عکاس حرفه ای را ندارید ، یک دانشجو را در رشته عکاسی برای عکاسی از محصولات خود استخدام کنید. یا اگر خدمات شما کلی تر است ، سعی کنید عکس های با کیفیت بالا را پیدا کنید.

 برای سفارش طراحی لوگو حرفه ای در تهران کلیک کنید

بررسی نتایج

بعد از اینکه کاتالوگ شما چاپ و برای مشتریان ارسال شد ، بسیار مهم است که بررسی کنید که طراحی چقدر موثر بوده است. توجه به اینکه کدام محصولات از کاتالوگ بیشتر یا کم فروخته می شوند یا کدام ویژگی های کاتالوگ پاسخ قابل توجهی از مشتریان را به خود جلب می کند ،

 به طور کلی نشان دهنده اثربخشی کاتالوگ است. و اگر هر نوع کوپن یا کد تخفیف را درج کرده اید ، می توانید موفقیت فروش برخی محصولات را به راحتی در مقایسه با سایرین اندازه گیری کنید. برای بررسی تغییرات و اصلاحات در آینده ، بازبینی اثربخشی هر بخش بازاریابی همیشه مهم است.

[ همچنین بخوانید: نگاهی به پوستر و انواع آن

گرماژ کاتالوگ

در قسمت سایز درباره ضخامت کاغذ مورد استفاده در انواع کاتالوگ اشاره کوتاهی داشتیم. اما اینکه چطور ضخامت انواع کاغذ را تشخیص دهید نیازمند آشنایی با موضوع گرماژ کاغذ است. هر نوع کاغذی بر مبنای گرماژ آن در متر مربع تعریف می‌شود. مثلا کاغذ گلاسه ۳۰۰ گرم به این معناست که یک برگ ۱۰۰ سانتی‌متر در ۱۰۰ سانتی‌متر از این کاغذ، ۳۰۰ گرم وزن دارد.

همچنین در مورد گرماژ مناسب برای کاغذ کاتالوگ، فارغ از سلیقه شخصی و هدف از طراحی کاتالوگ، معمولا برای جلد کاتالوگ از کاغذ گلاسه ۲۵۰ یا ۳۰۰ گرم و برای صفحات داخلی آن از کاغذ با گرم ۱۳۵ ،۱۵۰ ،۱۷۰ و ۲۰۰ استفاده می‌گردد.

 

نوع صحافی کاتالوگ

صحافی کاتالوگ بر اساس سه سبک مفتول تخت، مفتول لوپ و چسب گرم انجام می‌شود. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت منظور از صحافی مفتول همان منگنه است. اگر این منگنه همان حالت ساده همیشگی را داشته باشد؛ به نام صحافی مفتول تخت شناخته می‌شود. اما اگر قسمت بیرون منگنه حالت نیم‌دایره داشته باشد؛ به آن صحافی مفتول لوپ می‌گویند. مزیت حالت لوپ در این است که قابلیت آویزان کردن کاتالوگ را از آویزهای مختلف فراهم می‌کند.

 [ همچنین بخوانید:بتن پیش ساخته چیست و چه کاربردی دارد؟ ]

بازاریابی توسط کاتالوگ

کاتالوگ‌ها می‌توانند به‌خوبی مسئولیت بازاریابی حضوری مشتریان بالقوه را بر عهده بگیرند. در واقع بازاریابی را می‌توان جذاب‌ترین کاربرد کاتالوگ دانست. البته کاربرد کاتالوگ به عنوان یک ابزار بازاریابی دارای تفاوت‌هایی مهم با سایر اقلام چاپی و تبلیغاتی است.

برای استفاده از کاتالوگ در مسیر تبلیغ هر کالایی، باید مراحل خاصی مورد توجه قرار گیرد. در عمل نیز این مراحل گوناگون است؛ که کاربرد کاتالوگ را در بازاریابی مشخص می‌کند.

به‌طور معمول کاتالوگ‌ها به عنوان خط مقدم تبلیغات حضوری یک محصول برای مشتریان بالقوه کاربرد دارند. به عنوان مثال برای معرفی خودروهای یک کمپانی به مشتریان حاضر در نمایندگی، در مرحله اول کاتالوگ محصولات ارائه می‌شود. کاتالوگ محصولات با طراحی جذاب و گیرا، به معرفی کلی خودروها، شکل ظاهری و ویژگی‌های اساسی آنها می‌پردازد.

در این مرحله مشتری علاوه بر اینکه شناختی کلی نسبت به محصولات کمپانی پیدا می‌کند؛ با توجه به جذابیت طراحی کاتالوگ، به بررسی بیشتر یکی از محصولات تمایل نشان می‌دهد. در ادامه این فرایند، استفاده از بروشور برای معرفی دقیق و با جزئیات کامل ویژگی‌های فنی هر خودرو، کمک می‌کند تا مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل شود.

 

مزایای استفاده از کاتالوگ

کاتالوگ یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی آفلاین و چاپی است و بسیاری از صاحبان برند و کسب وکار برای معرفی محصولات خود از آن استفاده می کنند.

کاتالوگ دارای مزایای بسیاری است که می توان از مهمترین آنها به معرفی برند و شرکت، معرفی محصولات و یا خدمات و افزایش فروش اشاره کرد.

 برای سفارش چاپ کاتالوگ تبلیغاتی حرفه ای استدیو هنر امروز کلیک نمایید.

انواع کاتالوگ

کسب‌وکارها با توجه به هدف و نوع پیام انتقال دهنده به مخاطب جهت طراحی کاتالوگ اقدام می‌کنند. کاتالوگ دارای انواع و دسته‌بندی‌های مختلفی است، که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کاتالوگ‌های علمی (معرفی محصولات علمی)، هنری (معرفی آثار هنری) و فروش اشاره کرد. همان‌طور که از اسم کاتالوگ فروش پیداست، این نوع کاتالوگ برای معرفی و فروش محصولات و خدمات به مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با دقت برنامه ریزی کنید

همه پروژه های خوب با کمی برنامه ریزی شروع می شوند. برنامه ریزی کنید و از این مرحله هرگز عبور نکنید.

محتوای خود را جمع آوری کنید

اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع مرحله طراحی، تمام اطلاعات لازم را دارید. لیستی از محصولات و ویژگی های محصول و محتواهای دیگر را آماده کنید.

طراحی جلد و صفحات

جلد کاتالوگ یکی از اساسی ترین عواملی است که نگاه مشتری را به سوی خود جلب می کند. طراحی نوآورانه برای جلد کاتالوگ می تواند درصد موفقیت و جذب مخاطب را افزایش دهد و موجب توجه مخاطب به صفحات داخلی شود.

هنگام طراحی صفحات، جریان چشم را در نظر بگیرید و تعادل و توازن در صفحه ایجاد کنید و از زمینه های شلوغ اجتناب کنید.

اگر می خواهید طرح های خود را برجسته کنید، سعی کنید یکی از تصاویر خود را بر روی صفحه غالب کنید و عکس های کوچکتر را در اطراف آن قرار دهید. این یک روش بسیار ساده است.

طراحی با توجه به مخاطبان

طراحی کاتالوگ را با توجه به شناخت از مخاطبان خود انجام دهید. اگر هدف شما مخاطبان جوان است باید آن را به طور قابل توجهی متفاوت از افرار مسن تر طراحی کنید.

 

سید سپهر زمانی بازدید : 58 دوشنبه 19 مهر 1400 نظرات (0)

سمند از همان ابتدای پدید آمدنش دچار تغییرات فراوانی شده است که تمام این تغییرات به رفع مشکلات این خودروی محبوب شرکت ایران خودرو کمک های شایانی کرده است و سبب رفع مشکلات مختلف آن شده است .

از سالهای نخست پدید آمدن سمند یعنی سالهای 81 تا 82 سمند به سرعت تبدیل به یک خودروی نوستالوژیک در بازار خودروهای ایرانی شده و محبوبیت های فراوانی در عرصه خودروهای داخلی کسب کرده است و حتی بازاری در کشورهای همسایه کسب کرده است و ارزآوری بالایی یرای دولت به همراه آورده است.

در این مقاله به بررسی خودروی سمند سورن پلاس و مشخصات فنی و داخلی آن پرداخته ایم تا شما را از این ورژن و فیس لیفت جدید سمند آگاه سازیم. پس با ما همراه باشید.

 

مشخصات فنی سمند سورن پلاس

 

یکی از دغدغه‌های هر خانواده ایرانی داشتن وسیله نقلیه‌ای است که بتوانند همه اعضا خانواده در آن بنشینند؛ سمند سورن پارس گزینه مناسبی است آن هم به این دلیل که طول و عرض آن به ترتیب 4534 میلی‌متر و 1720 میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محورش 2671 میلی‌متر است که پنج نفر را به راحتی و بدون هیچ آزار و اذیتی در خود جای می‌دهد، همچنین باعث شده تا حجم صندوق عقبش به 500 لیتر برسد تا دیگر نگرانی بابت حمل تعداد زیاد وسایل وجود نداشته باشد.

بسیاری از میانسالان خواهان سمند سورن پارس هستند زیرا به دنبال ماشینی بوده که سریع نباشد، این خودرو هم به دلیل آن که از موتور EF7  در ساختش به کار رفته و دارای حجم 1650 سی‌سی است، از قدرت 115 اسب بخار (6000 دور در دقیقه) که توسط یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال یافته و گشتاور 159 نیوتون ‌متر (4500 دور در دقیقه) برخوردار است که شتاب آن را به 12 ثانیه و سرعتش را به 190 کیلومتر بر ساعت تبدیل کرده است.

این خودرو برخلاف آن که به مدت زمانی نیاز دارد تا به سرعت مطلوب برسد، دارای ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در جلو و ترمزهای کاسه‌ای در عقب است که با کمک سیستم‌های EBD و ABS، خودرو 1257 کیلوگرمی را متوقف می‌کند.

ظرفیت 66 لیتری مخزن سوخت سمند سورن پلاس باعث می‌شود تا بتوان تقریبا 900 کیلومتر را بدون آن که مشکلی پیش بیاید با خیال آسوده طی کرد. تمامی قطعات نام برده شده ساخت ایران بوده که در نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو یافت می‌شوند به طوری که خیال مصرف‌کننده را از تامین و در دسترس بودن خدمات و قطعات آسوده کرده است.

 برای سفارش لوازم یدکی سمند دیناپارت اصل کلیک نمایید.

طراحی بیرونی سون پلاس

 

قبل از آن که فردی تصمیم به خرید خودرویی کند، ظاهر آن است که او را جذب کرده و ترغیب به دانستن خصوصیات دیگر آن و سپس خریدش می‌کند؛ بنابراین طراحی بیرونی بسیار حائز اهمیت است و بیشتر از قسمت‌های دیگر باید مورد توجه قرار گیرد.

در تمامی بخش‌های مختلف سمند سورن پلاس تغییرات جزئی صورت گرفته اما به گونه‌ای که طراحی کلی آن به هم نریخته و در نگاه اول سریع می‌توان متوجه شد. آن هم به این دلیل که این خودرو فاقد المان‌های مدرن و اسپرت است و همانند دیگر سورن‌ها از طراحی قدیمی برخوردار  است.

تفاوت‌هایی که در ظاهر این خودرو به کار رفته چندان نو و خلاقانه نیست. طرح داخلی چراغ های جلو و عقب، دستگیره‌هایی که درب آسان بازشو شده‌اند و رینگ‌هایی با رنگ جدید و نوار اطراف پنجره‌ها که به رنگ مشکی درآمده الهام گرفته شده از طراحی بیرونی دنا است.

علاوه بر تفاوت‌هایی که گفته شد، سمند سورن پلاس در مقایسه با دیگر سورن‌ها ویژگی‌های دیگری از جمله اضافه شدن دی‌لایت، نصب اسپویلر کوچک در لبه صندوق عقب و استفاده از طرح کروم بر روی نوار شیشه‌های جانبی دارد اما سمند سورن پلاس از محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر خودروها برخوردار است زیرا گنجایش بیشتری دارد که نیاز اصلی خانواده‌های ایرانی را برطرف می‌کند.

 همچنین بخوانید : کاتالوگ برگ برنده شرکت ها

مشخصات فنی

 

مشخصات

حجم / میزان / تعداد

محور محرک

دیفرانسیل جلو

حجم موتور

۱.۷ لیتر (۱۶۵۰ سی سی)

نوع موتور

EF7 – چهار سیلندر خطی بنزینی

تنفس موتور

طبیعی

حداکثر قدرت

۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۵۹ نیوتن متر در ۳۵۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیقه

شتاب

۱۲

حداکثر سرعت

۱۹۰

تعداد سیلندر

۴

تعداد سوپاپ

۱۶

انتقال قدرت

۵ سرعته دستی

مصرف سوخت ترکیبی

۷.۴۹ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

سیستم فرمان

هیدرولیک

سیستم تعلیق جلو

مک فرسون

سیستم تعلیق عقب

فنر پیچشی

نوع بدنه

سدان خانوادگی

نوع رینگ

آلومینیومی

نوع شاسی

یکپارچه

ترمز جلو

دیسکی خنک‌شونده

ترمز عقب

کاسه‌ای

 

 آپشن‌ها و امکانات سورن پلاس

سمند سورن پلاس علاوه بر امکانات مدل‌های پیشین به تجهیزات جدیدتری همچون کروز کنترل و کامپیوتر سفری مجهز شده است.

از جمله مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی مشترک با سمند سورن معمولی نیز می‌توان به حسگر فاصله‌سنج عقب، سیستم ترمز ضد قفل ABS ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، دکمه‌های کنترل روی فرمان، سیستم صوتی شش اسپیکر با خروجی ساب ووفر، هندزفری، بلوتوث،

دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، تهویه مطبوع خودکار به علاوه دریچه تهویه عقب، صندلی راننده با تنظیمات برقی ۶ حالته، صندلی سرنشین جلو با تنظیم برقی ۴ حالته، روکش صندلی پارچه‌ای، تریم مشکی‌رنگ فضای داخل، دسترسی به صندوق عقب از داخل کابین، آینه‌های جانبی تاشونده با تنظیم برقی و مجهز به گرم‌کن، شیشه‌های سولار، شیشه بالابر آنتی‌ترپ.

فروش سمند سورن پلاس

 samand

ایران خودرو در زمستان ۹۸ مدل جدید سمند سورن را رونمایی کرد و نام «سورن پلاس» را روی آن گذاشت. تولید خودرو جدید در تابستان ۹۹ آغاز شد و در فهرست پیش فروش ایران خودرو قرار گرفت. افرادی که نامشان در قرعه‌کشی طرح پیش فروش مشخص شد،

 اولین سری سورن پلاس را در پاییز ۹۹ تحویل گرفتند. از آن زمان، فیس لیفت جدید سمند در طرح‌های فروش ایران خودرو با موعد تحویل سه ماهه و یک ساله عرضه می‌شود.

تغییرات ظاهری و داخلی و همین طور آپشن‌های جدید، پیشرفت خوبی برای سمند سورن بوده اما همچنان کیفیت ساخت آن توی ذوق می‌زند. مدل‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ سورن پلاس در محدوده قمیتی ۳۰۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود که ۴۰ – ۵۰ میلیون تومان گران‌تر از مدل ELX است.

 

سید سپهر زمانی بازدید : 74 یکشنبه 18 مهر 1400 نظرات (0)

کرموشدگی بتن چیست؟

این پدیده که در سازه های بتنی رخ می دهد به رخدادی می گویند که در آن به علت عدم تراکم کافی بتن باعث ایجلد بتن کرمو یا شن نما شده می شود.  در یک بتن غیر متراکم ممکن است فضاها و حفرات کوچک و بزرگ قابل رؤیت (از چند دهم میلیمتر تا چندین میلیمتر) مشاهده گردد اما در بخش جامد، ذرات درشت و ریز و شیره بتن در کنارهم بصورت همگن دیده می شود.

 کرموشدگی بتن

علل کرمو شدن بتن

  •  ‌پایین بودن کیفیت اختلاط بتن
    •    
    ‌عدم درز بندی مناسب قالب که باعث فرار شیره‌ی بتن و تفکیک دانه بندی آن می‌شود.
    •    
    دلیل اصلی بروز این مشکل، جداشدگی بتن است. جداشدگی (Segregation) به علل مختلفی در بتن ایجاد می‌شود. معنای جداشدگی، جدائی یک جزء یا چند جزء بتن از دیگر اجزای آن است.
    عوامل خارجی کرموشدن بتن
    •    
    ایجاد ضربه یا لرزش در حین حمل (حمل با فرغون و دمپروکمپرسی در مسیر ناصاف، حمل با تسمه نقاله در اثر ضربات رولیک و ….).
    •    
    افزایش مولفه افقی سرعت بتن در هنگام ریختن (در انتهای شوت، در انتهای تسمه نقاله یا خروج بتن از لوله افقی در هنگام پمپ کردن
    •    
    ‌برخورد بتن بصورت افقی یا قائم به میلگردها در مسیر تخلیه و ریختن بتن.
    •    
    برخورد با زاویه قائم یا ماده با قالب قائم (به ویژه استفاده از جام‌های بغل ریز).
    •    
    پرتاب کردن بتن با وسائلی همچون بیل از نقطه‌ای به نقطه دیگر یا به درون قالب.
    •    
    در رفتن شیره یا ملات از درز قالب (نوعی جداشدگی استاتیکی)
    •    
    لرزش زیاده از حد در هنگام تراکم بتن (فرونشستن درشت دانه‌ها و رو آمدن ریزدانه‌ها و شیره بتن)

[ همچنین بخوانید:بتن پیش ساخته چیست و چه کاربردی دارد؟ ]

عوارض کرموشدگی بتن

  •  کاهش شدید مقاومت فشاری، کششی و خمشی و برشی بتن
    •    
    کاهش شدید مدول ارتجاعی بتن که عملاً در طراحی سازه از اهمیت برخوردار است.
    •    
    کاهش شدید پیوستگی بین بتن و میلگرد 
    •    
    افزایش شدید نفوذپذیری بتن در منطقه کرمو یا شن نما شده و نشت شدید آب به درون بتن و از بین رفتن آب بندی در سازه‌های نگهدارنده مایعات.
    •    
    عدم امکان اندازه گیری جذب آب کوتاه مدت و بلند مدت بدلیل حفرات بزرگ.
    •    
    نفوذ مواد زیان آور به درون بتن و آسیب رسانی به بتن (حمله سولفات‌ها و مواد اسیدی و …).
    •    
    عدم دوام بتن در محیط های دارای چرخه های یخ بندان و آبشدگی
    •    
    شروع زود هنگام خوردگی میلگردها در اثر نفوذ سریع یون کلرید یا کربناته شدن بتن یا خمیر سیمان ناچیز ‌مجاور میلگردها و از بین رفتن لایه انفعالی (درصورت تشکیل شدن آن).
    •    
    عدم تشکیل لایه انفعالی در میلگرد واقع در بخش شن نما شده و شروع خوردگی از ابتدای بتن ریزی یا ادامه دادن خوردگی میلگردهای زنگ زده.
    •    
    افزایش  شدت خوردگی میلگردها در اثر کاهش شدید مقاومت الکتریکی بتن اطراف آن در منطقه پوشش میلگردها.
    •    
    ایجاد منظره بد و نمای نامطلوب در سطح بتن.

کرموشدن بتن ها

رفع کرمو شدگی بتن

برای ترمیم بتن کرمو دو راه موجود است. یا باید با مواد پرکننده ترمیمی پایه سیمانی پر شود و سپس ساییده شود تا سطحی صاف و صیقلی ایجاد شود. و یا قسمت کرمو برداشته شود و به صورت موضعی قالب بندی و بتن ریزی انجام گیرد که این راه نتیجه بهتری خواهد داشت.

استفاده از چسب بتن میتواند برای رفع کرموشدگی بتن موثر باشد.

 همچنین بخوانید : راهنمای کامل سمند سورن پلاس

انواع کرمو شدن بتن

به ‌طور کلی، سه نوع کرمو شدن بتن وجود دارد:

کرمو شدن در اندازه کوچک: این نوع در عمق کمتر از 25 میلیمتر مشاهده می ‌شود.

در اندازه متوسط: در این صورت، عمق کرمو شدن بیشتر از 25 میلیمتر است؛ با این‌ حال، میلگرد درگیر نیست.

در اندازه بزرگ: عمق این نوع کرمو شدن بیش از 25 میلیمتر است و میلگرد را شامل می ‌شود.

  همچنین بخوانید : کاتالوگ برگ برنده شرکت ها

راههای جلوگیری از کرمو شدن بتن

 

ریزش بتن باید به حداقل برسد.

استفاده از ترکیب بتنی با کارایی مناسب بر اساس موقعیت و نوع جزء بتنی

اطمینان از وجود ذرات کافی در ملات برای پر کردن تمامی حفره ‌های موجود میان سنگدانه ‌های درشت ‌تر

اطمینان از فشردگی مناسب بتن و استفاده از تکنیک‌ هایی که احتمال تفکیک ترکیب بتنی از اجزای سازه را به حداقل می ‌رسانند

اطمینان از نفوذ ناپذیری قالب ‌ها در برابر آب و نصب کامل و محکم آنها

در مکان‌ های اتصال ستون ‌ها و تیرها باید از بتن دارای سنگدانه ‌های 20 میلیمتری یا کوچکتر و آب بیشتری برای ساخت ملات استفاده کرد.

ضربه زدن با چکش پوبی به کناره‌ های قالب نیز میتواند احتمال کرمو شدن جزء بتنی را به حداقل برساند.

 

ترمیم بتن با واترجت صنعتی

 

استفاده از دستگاه واترجت صنعتی فشار قوی یکی از بهترین روش‌های ترمیم بتن می‌باشد.

این روش در جهت ترمیم و نوسازی بتن قابل استفاده است شامل:

  • کرمو شدگی بتن
  • بتن مسلح
  • ترمیم موضعی بتن
  • ترمیم و نوسازی کف و سقف
  • دیواره بتنی

همچنین استفاده از این روش در فضاهای داخلی و خارجی کاربرد دارد.

کرموی بتن

مزایای استفاده از واترجت صنعتی

  • عدم ایجاد تنش و ترک در سازه
  • سالم نگه داشتن میلگردها در ترمیم بتن مسلح
  • ایجاد بستر مناسب برای بتن‌ریزی مجدد
  • دقت بسیار بالا
  • سرعت بالا
  • انعطاف‌پذیری بالا
  • ایمنی بالاتر
  • عدم ایجاد گرد و غبار و آلودگی صوتی

البته باید توجه داشت که چسب سیمان یکی از مهم ترین ابزارها جهت رفع مشکل کرموشدگی بتن بسیار موثر است.

سید سپهر زمانی بازدید : 159 یکشنبه 11 مهر 1400 نظرات (0)

در این مقاله به معرفی 5 چاپخانه مشهور در تهران می پردازیم . پس در ادامه با ما همراه باشید:

 

۱. چاپ شهریور

 

چاپ شهریور کار خود را با تهیه و نصب یک دستگاه سی‌دی دو ورقی پنج رنگ (همراه با لاک) بنیان گذاشت. این ماشین توسط خود ما به شکل مستقیم وارد شد که خریدی کاملا برآورد شده و طبق برنامه ریزی بود،

ما از ابتدای کار به دنبال راه اندازی مجتمع چاپ جامعی بودیم که همزمان توانایی پوشش دو بازار اصلی چاپ یعنی بسته بندی و نشر را دارا باشد و دستگاه مذکور همان چیزی بود که از ابتدا برای کار خود در نظر داشتیم.

چاپ شهریور برنامه های مدونی برای توسعه خود در نظر دارد که برای به ثمر نشاندن آنها روی همکاری خود مجموعه صفر تا صد حساب کرده است، بیشک این همکاری ادامه دار خواهد بود.

چاپ شهریور مجموعه‌ی جوانی است که برای ماندن آمده و سعی کرده همواره فعالیت های خود را با نام نیک قرین کند، ما مقتضیات بازار وارداتی چاپ ایران را درک می کنیم و ترجیح می دهیم با انعطاف در برابر مشکلات آنها را حل کرده و از دخالتشان در کیفیت خروجی نهایی و رابطه با مشتریان مجموعه جلوگیری کنیم.

 چاپ خانه

۲. مجتمع چاپ نامی نقش

 

پایه گذاری نامی نقش به سال ۱۳۷۹ برمی گردد، ما ده سال قبل از آن شرکت تبلیغاتی داشتیم. شرکت های تبلیغاتی ما با نام های کیمیا، سهند و تک فعالیت داشتند و هر کدام بر روی یک بخش خاص و متفاوت متمرکز بودند و با برندهای مختلفی همکاری داشتند.

 یکی از آنها فقط در حوزه ظروف چینی کار میکرد و تخصص دیگری در بازار مواد غذایی بود. شرکت دیگر هم بیشتر روی بخش مبلمان و لوازم خانگی تمرکز داشت. هر کدام از این شرکت ها با تلاش و تخصصی که داشتند خود را در بازار به عنوان یک برند مطرح کرده بودند.

ما مجموعه نامی نقش را با هدف پیاده سازی ایده هایمان راه اندازی کردیم اما در ابتدای کار سرمایه زیادی نداشتیم و در اینجا هم باز از کارهای تبلیغاتی شروع کردیم.

البته در آن زمان (سال ۱۳۷۹ ) بهترین و رایج ترین دستگاه نزد چاپخانه داران، ماشین چاپ دو رنگ بود و ما هم با همین دستگاه شروع کردیم، با این تفاوت که بیش از آنکه به دنبال کسب درآمد باشیم در پی اجرای ایده ها و نظراتمان بودیم.

 همچنین بخوانید : همه چیز درباره کرموشدگی بتن

۳. مجتمع چاپ نقش الماس

۱۵ سال قبل، برادران حاجیلو با سرمایه اندک حرکتی را آغاز کردند که به ایجاد اشتغال برای ۲۵۰ نفر انجامید و ۵۰ درصد سهم بازار چاپ فر مهای عمومی را در اختیار گرفت.

 مجتمع چاپ نقش الماس هم اکنون بدون استفاده از تسهیلات بانکی و حمای تهای دولتی بیش از ۱۰۰ ورق ماشین چاپ را به کار گرفته است که ماهانه بیش از ۴۰۰ تن کاغذ و مقوا را به محصول نهایی تبدیل می کند.

چاپخانه نقش الماس البرز واقع در کرج در فضای تقریباً سه هزار متر مربعی دایر است و شکل کار آن مانند تهران بوده و در آنجا هم فرم های عمومی به چاپ می رسد.

 این مجموعه دارای یک دستگاه لیتوگرافی معمولی (پرسرعت نیست) و سه دستگاه ۴ رنگ و ۵ رنگ رولند ( ۲۰۴ و ۲۰۵ های پرینت ) است.

 چاپخونه

[ همچنین بخوانید: نگاهی به پوستر و انواع آن

۴. مجتمع چاپ طراحان

 

چاپ طراحان از پایان آغاز کردا سال ۱۳۶۶ ما یک مجموعه خدماتی بودیم که در حوزه ی پس از چاپ فعالیت می کرد. کوچک اما صبور و امیدوار یک دستگاه برش پرفکتا تنها دارایی ما بود اما هر بار که اهرم آن به بالا و پایین می رفت، یک قدم ما را به آنچه در نظر داشتیم نزدیک تر می کرد.

 پشتکار و امید آن چیزی بود که در کمتر از پنج سال مجموعه ی تک دستگاههای ما را به مجتمعي پیشرفته و کامل در حوزه پس از چاپ تبدیل کرد.

روزها می گذشت و ما با عزمی راسخ در کنار تلاش برای تکامل و توسعه به جذب افراد مجرب و کارشناسان خبره پرداختیم. امید بود و توكل بود و عشق وجود داشت، چه چیزی می توانست جلوی این نیروهای رو به تزاید را بگیرد؟

 پروسه ی اعتلا و ارتقای ما چهار سال به طول انجامید و در نهایت به سال ۱۳۹۵ مزد عشق ما پرداخت شد. طراحان توانست نام چاپ را به پیشوند خود تبدیل کند و صاحب یکی از مجهزترین و به روزترین چاپخانه های در نوع خود بشود.

چاپ طراحان امروز به یکی از بهترین، مجهزترین کامل ترین و بزرگترین مراکز تولید کارت ویزیت، چاپ ست اداری و همچنین فرم های اختصاصی خاص تبدیل شده است و با نگه داشت توجه خود روی عامل کیفیت و مشتری مداری، توانسته فاصله طولانی را با رقبای خود ایجاد کند.

ما کیفیت کار در این حوزه را به جایگاهی ارتقاء دادیم که با ثروت یا خلاقیت و دیگر عوامل مفرد این چنینی قابل دستیابی نیست.

خداوند با ما مهربان بود و در این راه پرگدار همواره دستگیر و مددرسان این کسب و کار جوان شد، تا امروز بتوانیم با افتخار چاپ طراحان را یک مجموعه خودساخته و مترقی بنامیم.

چاپ خانه در تهران

 همچنین بخوانید : راهنمای کامل سمند سورن پلاس

5- استدیو هنر امروز

موسسه فرهنگی هنری « آریا هنر امروز » با نام تجاری استودیو هنر امروز مجموعه ای متشکل از جوانان متخصص و هنرمند است که در حوزه های: طراحی کاتالوگ فوری ، عکاسی، فیلم سازی، چاپ جعبه مقوایی و تولید محتوا فعالیت می کند. این موسسه در سال 1389 توسط آقای بهمن اصغری با دریافت مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس شد. اصلِ بنیادی در مجموعه ما «کارگروهی» و « خلاقیت » در راستای تامین نیاز مشتریان است.

استودیو هنر امروز ماموریت خود را بر مبنای ارائه خدمات کامل طراحی، عکاسی، فیلم سازی، تولید محتوا و چاپ به شرکت های نوپا، استارت آپ ها و شرکت های متوسط و بزرگ تدوین نموده است. ما میخواهیم تجربه ای از همکاری را در مشتریانمان ایجاد کنیم تا همواره بعنوان مشاوری امین و تامین کننده ای قوی در میان آنان شناخته شویم.
این همکاری نه تنها در رفع نیازهای خدماتی، بلکه در ارائه راه حل های کاهش هزینه و اجرای بهینه روند همکاری در حوزه های کاری و تخصصی است.

سید سپهر زمانی بازدید : 151 سه شنبه 30 شهریور 1400 نظرات (0)

امروز می خواهیم کمی در مورد کاتالوگ راجب و مزایای آن صحبت کنیم. کاتالوگ کتابچه ای است که همراه با یک سری عکس ارائه می شود و ما در واقع از طریق آن یک محصول را به مشتری معرفی می کنیم.

مشتری می آید، کاتالوگ را ورق می زند، عکس هایش را نگاه می کند، با محصول ما ارتباط برقرار می کند و آن را سفارش می دهد و در نهایت پس از خرید مشتری دائم ما می شود. در طراحی کاتالوگ باید به جزئیات ریز در مورد اینکه مخاطب ما چه کسی است توجه کرد و با توجه به آن پرسونای مشتری، کاتالوگ خاص آن شخص و شرکت را تولید می کنیم.

چاپ کاتالوگ حرفه ای

شرکت های چاپ دیجیتال عمدتاً با استفاده از تکنیک های مختلفی که در چاپ کاتالوگ حرفه ای به کار می برند، سعی در جلب رضایت مشتریان خود دارند. این شرکت ها از کاغذ برای چاپ استفاده می کنند. برای چاپ کاتالوگ از کاغذهای باکیفیت که عموماً از پنبه و کتان تهیه می شود استفاده می کنند.

البته بسته به نوع سفارش دریافتی و هزینه ای که شرکت می خواهد هزینه کند از کاغذهای درجه دو (چوبی) یا درجه سه (از نیشکر) نیز استفاده می شود. هر کدام از این کاغذها با توجه به قیمت های متفاوتشان استحکام و کیفیت متفاوتی دارند. در واقع می توان گفت که نیمی از هزینه چاپ مربوط به کاغذی است که استفاده می شود.

البته قیمت کاتالوگ های سفارش داده شده به عوامل دیگری مانند فوریت یا نبودن، نوع چاپ دیجیتال یا افست و ... نیز بستگی دارد.

برای سفارش چاپ کاتالوگ به سایت استودیو امروز مراجعه کنید.

گرما و حرارت کاغذ کاتالوگ

به طور معمول، جلد کاتالوگ از کاغذ گلاسه 250 یا 300 گرمی با روکش مات یا براق و صفحات داخلی با وزن کمتر ساخته می شود. نکته مهم در این مورد این است که جنس و وزن کاغذ انتخابی متناسب با نوع طراحی و کاربرد کاتالوگ باشد. همچنین می توانید از انواع کاغذهای دیگر مانند کبریت، کتان، پلاستیک و حتی کاغذ رنگی استفاده کنید که در این صورت باید از قبل تمهیدات لازم برای چاپ در نظر گرفته شود، مثلاً اگر از کاغذ چاپ رنگی چهار استفاده می کنید رنگ کاملاً روشن نمی شود. امکان پذیر است یا در صورت استفاده از روکش چرمی امکان چاپ سفید روی آن وجود ندارد.

چاپ کاتالوگ فوری

البته هنگام چاپ کاتالوگ فوری برای شرکت های بزرگ و معروف، نکات زیادی را باید در نظر داشت. در واقع بخش بزرگی از کاتالوگ شامل طراحی آن می شود. داشتن طراحی مناسب در کنار محتوای مفید می تواند مخاطبان زیادی را جذب کند.

چاپ افست کاتالوگ حدود 5 تا 7 روز طول می کشد، اما در بسیاری از موارد به خصوص در زمان برگزاری نمایشگاه ها با کمبود زمان مواجه هستیم. چاپ دیجیتال کاتالوگ بهترین انتخاب برای چنین مواقعی است. امروزه دستگاه های دیجیتال می توانند ما را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت صاحب یک کاتالوگ حرفه ای کنند.

چاپ کاتالوگ فوری با حداقل تیراژ یکی دیگر از مزایای چاپ کاتالوگ دیجیتال است.

جلد کاتالوگ:

استفاده از کاور مناسب برای هر محصولی از موبایل گرفته تا کتاب و دفتر و بسیاری از لوازم جانبی که در طول روز با آنها کار می کنیم باعث افزایش مقاومت آنها و افزایش عمر محصول می شود.کاتالوگ ها هم همینطور. کاتالوگ ها ممکن است برای مدت بسیار طولانی در دست مشتری یا حتی شرکتی که آنها را سفارش داده باقی بماند و در نتیجه کیفیت اولیه خود را به مرور زمان از دست بدهد. چاپ کاتالوگ های مورد استفاده برای محافظت از پوشش ها.

برخی از این روکش ها سلفون هستند که توسط دستگاه های خاصی ساخته می شوند که بنا به درخواست شما می توانند مات یا براق باشند. این پوشش هنگام تا کردن کاتالوگ از ترک خوردن جلوگیری می کند و به حفظ کیفیت اصلی آن در طولانی مدت کمک می کند.

نوع دیگری از پوشش Uv نام دارد که مانند سلفون می تواند مات یا براق باشد. این نوع پوشش یکی از پرکاربردترین پوشش هایی است که در دو نوع برجسته یا محلی در اختیار فروشندگان قرار می گیرد.
علاوه بر این، بسته به خدمات ارائه شده توسط شرکت های چاپ دیجیتال، پوشش های دیگری نیز وجود دارد.

انواع کاتالوگ


کاتالوگ های لت دار

در میان انواع کاتالوگ هایی که در نمایشگاه ها و فروشگاه های مختلف به چشم می خورد، کاتالوگ های لیبل دار بیشتر از نمونه های دیگر به چشم می خورد. ورق های این کاتالوگ نمونه به یکدیگر متصل بوده و هر ورق به صورت اسلش در نظر گرفته می شود.

کاتالوگ های توری معمولاً بین چهار تا شش لت دارند، زیرا لت ها روی هم چیده شده اند و طراحی لت های بیشتر خواندن کاتالوگ را دشوار می کند و محصولات معرفی شده در انتها فراموش می شوند.

کاتالوگ های اصلی

امروزه کاتالوگ های اصلی در بین کاتالوگ های تبلیغاتی کمتر رایج هستند. اما هنوز هم شرکت هایی هستند که کار خود را طبق روش های سنتی انجام می دهند و ترجیح می دهند این نمونه کاتالوگ را طراحی و چاپ کنند.

یک کاتالوگ منگنه از نظر ظاهری بسیار شبیه به یک بروشور است، اما وقتی به طراحی آن دقت کنید، متوجه خواهید شد که این نمونه از کاتالوگ ها در واقع اجداد کاتالوگ های راه راه و سیمی هستند که برای حفظ انسجام و انسجام منگنه ها منگنه شده اند. ورق های آنها .

کاتالوگ های دیجیتال

فناوری به قدری پیشرفت کرده است که تاثیرات آن در جنبه های مختلف زندگی افراد قابل مشاهده است، از این رو طراحان کاتالوگ با ارائه کاتالوگ های دیجیتالی همگام با تکنولوژی پیش رفته اند.

طراحی کاتالوگ دیجیتال در گذشته کمتر مورد توجه قرار می گرفت، اما امروزه بسیاری از شرکت ها علاوه بر کاتالوگ های کاغذی، کاتالوگ دیجیتال را نیز سفارش می دهند. برای آشنایی با سری جدید محصولات ارائه شده می توانید این کاتالوگ را به آدرس ایمیل مشتریان قبلی خود ارسال کنید.

ساختار کلی کاتالوگ

ساختار کلی کاتالوگ را می توان به 3 قسمت تقسیم کرد:

  • طراحی جلد
  • طراحی الگوی صفحه داخلی
  • طراحی صفحه داخلی


کاتالوگ صحافی


روش های متداول در صحافی کاتالوگ، همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، شامل اتصال صفحات با یک منگنه در وسط، منگنه یا حلقه برجسته، کاغذ یا چسب حرارتی و پانچ کردن کاغذ و سیم کشی آن است که هر کدام منهای سبک خاص خود را دارند. برای مثال صحافی ساده منگنه برای کاتالوگ هایی با صفحات کمتر از 24 صفحه مناسب تر است.

نکات چاپ کاتالوگ:


صفحات بدون پوشش برای کاتالوگ هایی با متن بسیار عالی هستند زیرا خواندن آنها آسان تر است.
صفحات براق تصاویر کاتالوگ رنگی را زنده تر می کنند.
کاتالوگ های کوچک با 8 یا 12 صفحه باید از 10 فونت استفاده کنند.

تفاوت بین بروشور و کاتالوگ:
تعریف بروشور

بروشور یک سند، جزوه و کتابچه تبلیغاتی است که با توصیف ویژگی‌ها و جزئیات برجسته‌ای که مشتری برای خرید یا مصرف محصول به آن نیاز دارد، مزایای محصول و خدمات ارائه شده یا رویدادی را که قرار است برگزار شود، به اطلاع مشتری می‌رساند. عمل را وادار می کند. بروشورها نیز به صورت دیجیتالی هستند، اما معمولاً با تیراژ بالا، با صفحات محدود (تقریباً چهار تا هشت صفحه یا برگ)، کاغذهای رنگی با کیفیت و تصاویر جذاب از اقلام انتخابی شرکت طراحی و چاپ می شوند و باید از وسط تا شوند. . . همچنین اطلاعات بروشورها بر خلاف کاتالوگ نمی توانند از ترتیب خاصی پیروی کنند.

انواع بروشور

بروشورها از نظر هدف به چهار دسته زیر تقسیم می شوند:

بروشورهای حاوی اطلاعات: این نوع بروشورها اطلاعات دقیق، دقیق و مهمی را در مورد محصولات، خدمات و رویدادهایی که شرکت ارائه می دهد یا میزبانی می کند، ارائه می دهد.

بروشورهای تبلیغاتی: بروشورهای تبلیغاتی سعی می کنند مشتری را به اقدام وادار کنند و هدف آن فروش محصولات و خدمات است.

بروشورهای شناسایی: شناخت شرکت خود و حکاکی نام برند و شعارهایی که برای آن کار می کنید یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید برای افزایش فروش و بهبود برند خود انجام دهید. بروشور شناسایی بهترین کار را برای شما انجام خواهد داد.

بروشورهای آموزشی: ممکن است بخواهید مخاطبان خود را در مورد تعدادی از محصولات یا نحوه ارائه برخی از خدمات شرکت خود آموزش دهید. در این صورت باید به فکر طراحی و چاپ بروشور آموزشی باشید.

تفاوت اصلی بین کاتالوگ و بروشور

اکنون که با تعاریف، اهداف، کارکردها و انواع کاتالوگ و بروشور آشنا شده اید، احتمالاً با تفاوت های فراوان بین کاتالوگ و بروشور آشنا هستید. بنابراین، در واقع محتوا و استراتژی تولید و توزیع کاتالوگ است که بین کاتالوگ و بروشور تفاوت قائل می شود. تفاوت اصلی بین بروشور و کاتالوگ این است که بروشور یک سند چاپی و کوتاه است. این جزوه حاوی مطالب توصیفی یا تبلیغاتی است. از سوی دیگر، کاتالوگ سند یا کتابی است که شامل نام ها، محصولات یا کتاب های فهرست شده است.

استفاده از بروشور و کاتالوگ

همچنین استفاده از بروشور و کاتالوگ در شرکت تبلیغاتی وجود دارد. اکثر مردم در مورد بروشورها یا کاتالوگ ها گیج می شوند زیرا هر دو اطلاعاتی در مورد محصولات، خدمات، هتل ها و مراکز خرید شرکت ارائه می دهند. تفاوت بسیار ظریفی بین بروشور و کاتالوگ وجود دارد. بروشور نشریه ای است که حاوی یک صفحه تاشو یا چندین صفحه است که به هم چسبیده اند.

بروشورها عمدتاً برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شوند. اولین جزوه به اوایل سال 1748 برمی گردد. بروشور از یک کلمه فرانسوی به معنای دوختن گرفته شده است.بروشور یک کتاب یا مجله کوچک و نازک است که معمولاً تصاویر و اطلاعات زیادی در مورد محصولات، مکان ها و غیره دارد. این کتاب نازک معمولاً یک یا سه صفحه است و به راحتی می توان آن را در هر جایی پخش کرد. این مورد ممکن است برای تبلیغ محصولات جدید، مکان ها، مراکز خرید، رویدادها و هتل ها استفاده شود.

طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور

کاتالوگ ها و بروشورها دو ابزار تبلیغاتی ماندگار برای شما و مشتریانتان هستند که برای مدت طولانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و بازخورد بالا و نتیجه مثبت آنها ارتباط مستقیمی با کیفیت طراحی و تخصص و خلاقیت طراحان دارد. در طراحی کاتالوگ و بروشور نکات زیادی از جمله کیفیت و مختصر بودن مطالب متنی، انتخاب فونت مناسب، سایزبندی، رنگ آمیزی، تصویر مناسب، انتخاب پس زمینه و مواردی از این قبیل باید رعایت شود.

همچنین در چاپ کاتالوگ و بروشور باید به موارد زیادی از جمله کاغذ، تاریخچه چاپ، قیمت و زمان چاپ توجه کرد. بنابراین باید در انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ و شرکت تبلیغاتی که طراحی و چاپ کاتالوگ یا بروشور خود را به آن محول می کنید بسیار دقت کنید. کارشناسان آژانس تبلیغاتی کروشه به صورت آنلاین و تلفنی آماده ارائه هرگونه مشاوره و کمک در این زمینه می باشند.

محتوای بروشور

بروشور باید بسیار جذاب باشد تا بتواند در یک نگاه مشتری را جذب کند. امروزه از الگوها و طرح های مختلفی در بروشورها استفاده می شود. آنها را می توان در قالب مجلات، بروشورهای کارت پستال یا بروشورهای سه تایی طراحی کرد.

محتوای کاتالوگ

از سوی دیگر، کاتالوگ، فهرستی از محصولات یا خدمات موجود برای فروش با شرح قیمت و سایر مشخصات است که به عنوان یک سند چاپی یا سند الکترونیکی در اینترنت یا روی سی دی ارائه می شود. کاتالوگ سند یا کتابچه ای است که حاوی لیستی از نام ها، محصولات یا کتاب ها است. هدف از ایجاد کاتالوگ فروش محصولات یا خدمات به مشتری است.

این کاتالوگ ها معمولا حاوی اطلاعات ساده ای درباره چیزهای خاص هستند که از یک یا دو جمله تشکیل شده است. آنها حاوی اطلاعاتی هستند که به مشتری کمک می کند محصولات یا خدمات را به راحتی خریداری کند. کاتالوگ ها می توانند اطلاعات مختصری از یک محصول خاص به مشتری بدهند تا به خوبی آن را بشناسند و در هنگام خرید انتخاب خوبی داشته باشند. طرح و رنگ کاتالوگ ها باید عالی باشد تا نظر مشتری را به خود جلب کند. اساساً بروشورها به عنوان رسانه ای عمل می کنند تا شکاف بین شرکت و خواننده را پر کنند. طراحان همچنین باید با انتخاب گرافیک و کلمات مناسب به دنبال راه های موثری برای اطلاع رسانی به خوانندگان در مورد شرکت باشند. کاتالوگ ها معمولا حاوی اطلاعات گسترده محصول هستند.

ابعاد مختلف کاتالوگ

مانند چاپ کتاب و بروشور، کاتالوگ ها دارای تعدادی ابعاد استاندارد هستند. وقتی نوبت به چاپ کاتالوگ می رسد، شما به عنوان مشتری باید در مورد تعدادی از مسائل مهم تصمیم بگیرید. از طرح گرفته تا محتوای داخل، جلد، متریال محصول و مهمتر از همه ابعاد مناسب برای چاپ کاتالوگ. چاپ کاتالوگ ها بسته به نیاز مشتریان در ابعاد مختلف می باشد که می توان به رقعی، وزیری، رحلی و خشتی اشاره کرد. کاتالوگ آجری یکی از مدل های غیر متعارف است و طرفداران خاص خود را دارد.بیایید در مورد این ابعاد به خصوص ابعاد آجری بیشتر صحبت کنیم.

کاتالوگ های آجری: کاتالوگ های آجری کاتالوگ های مربعی هستند. این کاتالوگ ها بسته به سفارش مشتری در ابعاد مختلف چاپ می شوند. البته برخی از رایج ترین ابعاد کاتالوگ آجری 23*23، 21*21 و 19*19 سانتی متر می باشد. فراموش نکنید که کاتالوگ آجر در دو نوع آجر بزرگ و کوچک چاپ می شود.

کاتالوگ وزیری: کاتالوگ وزیری دارای ابعاد 17.5 * 23.5 می باشد که در دو مدل عمودی و افقی موجود می باشد. کاتالوگ وزرا با نام سایز B5 نیز شناخته می شود.

کاتالوگ سفر: در کاتالوگ برش مسافرتی با ابعاد 21*29.7 سانتی متر سروکار داریم. این دقیقا به اندازه یک برگه A4 است.

کاتالوگ شومیز: ابعاد کاتالوگ شومیز 21*14.8 سانتی متر می باشد. این مدل در دو نوع عمودی و افقی قابل چاپ می باشد که بسته به سفارش مشتری تهیه می شود.

فرقی نمی کند از چه ابعادی برای چاپ استفاده کنید، در نتیجه همیشه از دو طرف کار به اندازه نیم سانتی متر کم می شود و بعد از صحافی و برش، ابعاد نهایی توسط طرفین مشخص می شود.

هدف خود را از طراحی کاتالوگ و بروشور مشخص کنید

هدف شما از سفارش کاتالوگ چیست؟ می توانید لیست اهداف خود را یادداشت کنید و از بین آنها مهمترین هدف را انتخاب کنید. البته مهم ترین هدف، تبلیغ و معرفی محصولات شرکت است، اما اهداف دیگری مانند ارائه تخفیف و خدمات ویژه برای جذب مشتری می تواند موثر باشد. ارائه تخفیف به روش های مختلف در کاتالوگ و یا فراخوان برای آموزش و برگزاری کارگاه ها برای مخاطب جذاب خواهد بود.

اخرین حرف

با مطالعه این مقاله اطلاعات کامل و جامعی در مورد چاپ بروشور و کاتالوگ به دست آوردیم. 

سید سپهر زمانی بازدید : 152 یکشنبه 28 شهریور 1400 نظرات (0)

تعریف :

عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی نوعی از عکاسی است که در آن ما از محصولات و کالاهای خود به منظور ایجاد تبلیغ و ارائه آن به بازار ها و مارکت های

موجود عکس گرفته و کالای خود را به مشتری نشان داده و عرضه می کنیم.عکاسی صنعتی بسیار مهم و تاثیر گذار در صنعت و تبلیغات به شمار

می رود و صاحبین مشاغل و مدیران فروش به آن اهمیت زیادی قائل بوده و برای آن هزینه می کنند.

 

عکاسی صنعتی

 

عکاسی صنعتی، حوزه وسیعی است که چندین شاخه از عکاسی و تخصص در زیر آن قرار می‎گیرند. عکاسی صنعتی به شاخه‎‌هایی از عکاسی با

اهداف تجاری اشاره دارد تا یک کالا یا برند یا حتی یک فرد تبلیغ یا یک کالا یا خدمات به فروش رسانده شوند.

هر کسب‌وکاری که داشته باشید، داشتن عکس‌های با کیفیتی از محصول یا خدمات که بتواند توجه مشتری را به خود جلب کند و همچنین قادر

باشد تاثیرِ ماندگاری بر ذهن او بگذارد، برای موفقیت‌تان بسیار حیاتی است. شما نیاز دارید در فضای حقیقی و مجازی، خود را به مخاطب معرفی

کنید و جلوه‌ای بصری در ذهن او بسازید.

همچنین بخوانید : بسته بندی مواد غذایی در تهران

تصاویر زیبا و با کیفیتی که بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی، کاتالوگ‎های محصولات، وب‎سایت‎های تجاری، موارد تبلیغاتی و غیره مشاهده می‎کنید زیرشاخه

عکاسی صنعتی محسوب می‎شوند. این شاخه از عکاسی به طور کلی به منظور بالا بردن سطح فروش و ایجاد آگاهی از برند در مشتری برای تبلیغ

یک کالا یا خدمات استفاده می‎شود.

همچنین بخوانید : راهنمای تکمیلی عایق بندی و انواع آن

واضح است که فعالیت و کار شما با ارائه تصاویر دارای رزولوشن پایین خدشه‌دار شده و در نظر مشتری، شرکتی غیرحرفه‌ای و مبتدی محسوب

خواهید شد! علاوه بر این، استفاده بیش از اندازه از فُرم عکاسی‌های متداول تبلیغاتی، شما را بدون خلاقیت جلوه خواهد داد و نمی‌تواند برایتان

سودی به همراه داشته باشد.

 

همچنین بخوانید : ست اداری چیست

 

نحوه انجام عکاسی صنعتی

 

عکاسی به عنوان صنعت یعنی نوعی از عکاسی که انسان و تفکر و اندیشه اش هیچ گونه دخل وتصرفی در آن ندارد یا اگر دارد این اندیشه و تفکر

صرفا جهت سامان دادن به عکس بر اساس اسلوب و روش های آزموده شده است و بدین منظور که عکس به جهت تکنیک مشکلی نداشته باشد.

نوردهی یا نورپردازی درست باشد کادربندی بر اساس معیارهای شناخته شده صحیح باشد واز این قبیل.

 همچنین بخوانید : کاتالوگ چه تاثیری در فروش دارد؟

دو مثال برای این نوع عکاسی یعنی جایی که عکاسی صرفا صنعت است و حتی چشم انسان هم برای انتخاب لحظه عکاسی دخیل نیست :

ماهواره ای که از فضا دقیق ترین تصاویر را به زمین مخابره می کند.در این نوع عکاسی همه چیز طبق فرمول و حساب شده انجام می شود. این جا

عکاسی صرفا علم است و صنعت است و البته کاربرد خودش را دارد و بسیار مفید است. یا نوع دیگر آن عکاسی از طریق میکروسکوپ یا تلسکوپ و

غیر آن برای مقاصد پژوهشی.

 

عکاسی صنعتی

 همچنین بخوانید : معرفی 5 چاپخانه مشهور در تهران

جاهای دیگری هم هست که انسان مستقیما در عکاسی دخل و تصرف دارد اما این دخل و تصرف او مانند دخل و تصرف یک صنعتگر در کار صنعتی

اش است.مثل دخل و تصرفی که یک تراشکار برای تراشیدن قطعه ای به کار می برد یا کاری که قالیباف پای دار قالی انجام می دهد. در این گونه

عکاسی محصولی تولید می شود که مفید است و ارزشمند است و چه بسا زیباست اما یک کار صنعتی انجام شده و عکاس به عنوان یک صنعتگر

مطرح است. بسیاری از عکس هادر شاخه های مختلف عکاسی مثل عکاسی صنعتی تبلیغاتی ،عکاسی خبری ،عکاسی طبیعت ونیز دیگر شاخه

ها از این مقوله اند. در این گونه عکاسی عکاس صنعتگری است که می تواند دقیق و زیبا عکاسی کند و بسیاری از ذوق ها این گونه عکس ها را

می پسندند و از دیدن آن ها لذت می برند.

 

همچنین بخوانید : طراحی لوگو چیست و اصول آن کدام است؟

 

نورپردازی عکاسی صنعتی

نورپردازی در محیط های صنعتی بیشتر وابسته به نور محیط است و گاهی نیاز است که از نورهای مصنوعی برای عکاسی از خط تولید کارخانه

استفاده شود. با این حال این نوع عکاسی، شانس نورپردازی های خارق العاده ای را به شما می دهد.

نورهای مصنوعی بسیار روشنی که معمولا درون محیط وجود دارد و درخشش تجهیزات یا رنگ مواد ذوب شده، در کنار نور طبیعی صحنه های زیبایی

را خلق خواهد کرد. عکاس از این نورها بهره برده تا بتواند تصویری تاثیرگذار بگیرد.

 

[ همچنین بخوانید: نگاهی به پوستر و انواع آن

محل های مورد نظر برای عکاسی صنعتی

اغلب شهرها در اطراف اماکن صنعتی رشد می کنند، همین اماکن صنعتی هستند که اشتغال و منابع ارزشمندی را ارائه می دهند. این محیط های

صنعتی در واقع بخشی از تاریخ این شهرها می شود.

بعضی اوقات، شهرها از اماکن صنعتی فاصله دارند و دسترسی به آن ها سخت تر خواهد بود. سیلوهای بلند، پشته های دودی، برج های خنک

کننده، همه نشان دهنده ی حضور محیط صنعتی در آن منطقه است. گاهی حضور تردد کامیون ها نیز نشان دادن مسیر صحیح برای رسیدن به محیط

صنعتی می باشد. با این حال، حتماً لازم نیست که این نوع عکاسی در مکان های عظیم صنعتی باشند، کارخانه های کوچکتر، کارگاه های

جوشکاری یا تراشکاری نیز می توانند گزینه خوبی برای عکاسی باشند.

 

عکاسی تبلیغاتی

 

پیدا کردن مشتری های صنعتی کار سختی نیست، کافیست با این کارگاه ها و کارخانه ها تماس بگیرید و در مورد نظرشان درباره عکاسی صنعتی

سوال بپرسید. متوجه خواهید شد که بخش شرکتی غالباً به عکس های حرفه ای کارخانه های فرآوری یا مراحل تولید علاقه مند هستند.

از این نوع عکاسی معمولاً برای تبلیغات استفاده می شود و فرصت خوبی برای عکاسان حرفه ای تجاری یا عکاسان با تجربه صنعتی هستند.

 

همچنین بخوانید : طراحی کاتالوگ برای محصول چگونه انجام می گیرد؟

انواع عکاسی صنعتی

همان‎طور که اشاره شد، عکاسی صنعتی حوزه وسیعی است و انواع مختلفی از عکاسی زیر شاخه آن قرار می‎گیرد. در ادامه با بعضی از شاخه‎های

عکاسی آشنا می‎شویم.

عکاسی تبلیغاتی

از عکاسی تبلیغاتی به طور کلی با هدف به نمایش گذاشتن یک کالا، خدمات، برند یا یک فرد در تبلیغات چاپی مانند مجلات، روزنامه‎ها، بروشور و

غیره استفاده می‎شود. شما می‎توانید در وب‎سایت‎ها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات دیجیتالی و بیلبوردها شاهد استفاده از این نوع عکاسی برای تبلیغ یک

کالا یا خدمات باشید. عکاسی تبلیغاتی یکی از محبوب‎ترین شاخه‎های عکاسی است که هدف اصلی آن ترغیب افراد به خرید است.

عکاسی هوایی

عکاسی هوایی شاخه‎ای از عکاسی است که تصاویر از ارتفاع بالایی گرفته می‎شود. عکس‎ها با استفاده از دوربین‎های پیشرفته از درون هلیکوپترها،

سیستم‎های هواپیمایی، پاراشوت (چتر نجات) و بالون‎ها گرفته می‎شوند. مفاهیم استفاده شده در عکاسی هوایی شامل فاصله کانونی، تعداد

فریم‎ها، علائم اطمینان، پوشش استریوسکوپیک، خطوط هوایی و نقشه‎های راهنما می‎شود.

 

عکس هوایی

عکاسی معماری و نمای داخلی

عکاسی معماری و نمای داخلی شامل عکس‎برداری از ساختمان‎ها، بناها و نمای داخلی یک خانه یا رستوران یا هرگونه فضایی می‎شود. عکاسان این

رشته از عکاسی با استفاده از تکنیک‎های نورپردازی و عکاسی زیبایی یک نما یا فضای داخلی آن را به تصویر می‎کشند. از این نوع عکاسی در تبلیغ یک

رستوران، آپارتمان‎ها برای وب‎سایت‎های مشاوره املاک، خانه‎ها و موارد متعدد دیگر برای جذب مشتری استفاده می‎شود.

سید سپهر زمانی بازدید : 118 یکشنبه 28 شهریور 1400 نظرات (0)

ست اداری معمولا به اقلامی می گویند که شامل کارت ویزیت ، پاکت ملخی نامه ، فولدر ، لیبل سی دی ، پوشه و کاغذ یادداشت می شود که ما برای اینکه از آنها برای تبلیغات خود استفاده کنیم معمولا به شرکت های چاپ می دهیم تا به صورت اختصاصی و زیبا برای ما عکس لوگو و مشخصات ما را  در آنها چاپ کند و باعث ارائه تبلیغات موثر تر ما و در نهایت فروش بیشتر ما خواهد شد. و شامل موارد زیر است:

همچنین بخوانید : راهنمای تکمیلی عایق بندی و انواع آن

  • طراحی و بازسازی لوگو
  • کارت ویزیت
  • سربرگ A4 و A5
  • پاکت A4 و A5
  • پاکت نامه (ملخی)
  • پاکت "CD"
  • یادداشت
  • فولدر یا پوشه
  • اسناد ارتباطی داخلی
  • قبوض، پرداخت، ورودی، خروجی

ست اداری

منظور از ست لوازم اداری رومیزی چیست؟

 

همانطور که در بالا هم به آشفتگی حاصل از برگه، سنجاق، خودکار و مدادی که بر روی میز موجود هستند، اشاره کردیم. در تعریف این ست کاربردی باید گفت که ست لوازم اداری رومیزی در واقع مجموعه‌ای همرنگ و هم شکل هستند که دسترسی به وسایل را برای شما راحت‌تر می‌کنند و هر زمان به هر وسیله‌ای که نیاز داشته باشید، سریعا در دسترس شما خواهد بود.

چون طراحی این ست سبب می‌شود که برگه، سنجاق، استامپ، مداد، خودکار، تقویم و.‌.. در جای مشخصی قرار گیرند. در نتیجه اگر یکی از مدارک شما گم شود، سریعا مطلع خواهید شد و در پی یافتن آن جست و جو می‌کنید.

گاهی اوقات پیش می‌آید که به یک برگه یا پرونده خاص نیاز پیدا می‌کنید، بدیهی است که در صورت داشتن ست لوازم اداری رومیزی به راحتی و بدون دغدغه فورا آن برگه را پیدا خواهید کرد و میز کاری شما همیشه مرتب باقی می‌ماند.

 

همچنین بخوانید :عکاسی صنعتی چیست و چگونه انجام می گیرد؟

ست لوازم اداری رومیزی شامل چه چیزهایی می‌شود:

  • جای خودکار و مداد: در بیشتر ست‌هایی که در بازار موجود هستند این آیتم پیدا می‌شود، چون برای کارمندان بسیار پرکاربرد خواهد بود. جنس آن هم غالبا چوبی، پلاستیکی و چرمی است. انتخاب هر کدام از این جنس‌ها مسئله‌ای شخصی است.
  • جای گیره و سنجاق: همانطور که از نام آن مشخص است قسمتی برای قرار دادن سوزن، سنجاق و گیره در این ست وجود دارد که پوشش آن هم معمولا آهنربایی می‌باشد تا این اجسام به راحتی به آن بچسبند.
  • کازیه: این وسیله دارای ۲ یا ۳ طبقه است و برای نگهداری برگه و پرونده‌ها طراحی شده است. اندازه‌ی آن هم به نحوی است که پرونده و کاغذ به راحتی در آن جای گیرد.
  • جای چسب نواری: یکی از پر کاربردترین وسیله‌ها در ادارات چسب نواری می‌باشد. در نتیجه وجود این آیتم در طراحی ست لوازم اداری کمک بزرگی به کارمندان خواهد کرد. علاوه بر این در قسمت جلویی این آیتم یکسری دنده‌های تیز وجود دارد که چسب به راحتی بریده شود.
  • منگنه: با کمک آن می‌توانید دو یا چند کاغذ و پوشه را به یکدیگر وصل کنید.
  • پانچ: وسیله‌ای که کاغذ و پرونده‌ها را سوراخ می‌کند.
  • جا تقویم: برای هر فردی که در اداره کار می‌کند، وجود یک تقویم لازم و ضروری است. لذا برای دسترسی راحت به تقویم می‌توانید برگه‌ها را درون آن قرار دهید و هر روز آن را ورق بزنید.
  • تخته شاسی: به کمک این ابزار می‌توانید چند برگ کاغذ را خیلی مرتب روی هم نگهدارید و یا حتی می‌توانید بر روی آن عکس بچسبانید.
  • فایل کشویی رومیزی: تعداد طبقات این فایل معمولا ۳ عدد می‌باشد و برای کسانی که وسایل زیادی دارند، کاربرد خواهد داشت. با خرید یک ست کامل از لوازم اداری رومیزی، میز کارتان همیشه مرتب باقی خواهد ماند و همه‌ی وسایلتان بدون آشفتگی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

همچنین بخوانید :  بسته بندی مواد غذایی در تهران

چاپ ست اداری در تهران

همچنین بخوانید : معرفی 5 چاپخانه مشهور در تهران

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید ست لوازم اداری رومیزی باید به آنها توجه نمود:

  • اولین شرط توجه به قیمت آن است. عواملی چون جنس، کیفیت، مدل و… بر روی قیمت این وسیله اثرگذار هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و سلیقه‌ی خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام کنید.
  • حتما به جنس به کار رفته در ساخت این ست‌ها توجه داشته باشید. جنس چوبی معمولا در اتاق مدیران و معاونان مورد استفاده قرار می‌گیرد و جنس پلاستیک فشرده هم غالبا برای کارمندانی که با ارباب رجوع زیاد سر و کار دارند، طراحی شده است.
  • عزیزان حتما دقت داشته باشید که به دنبال خرید ست لوازم اداری حجیم و بزرگ نباشید، چون فضای زیادی از میز کار را اشغال می‌کند و جایی برای قرار دادن مدارک ارباب رجوع وجود نخواهد داشت.
  • به رنگ این ست هم توجه کنید، چون این وسایل باعث زیبایی محل کار شما می‌شود، پس سعی کنید رنگی را انتخاب نمایید که با رنگ میز کارتان در تناسب باشد.
  • به این نکته دقت کنید که ست انتخابی‌تان همه‌ی آیتم‌هایی که در بالا گفته شده را دارا باشد تا با قرار دادن وسیله‌ای خاص به مشکل برنخورید.

برای مطالعه مقاله طراحی لوگو چیست و اصول آن کدام است؟ کلیک کنید

خرید ست لوازم اداری رومیزی چه مزیت‌هایی دارد؟

  • مرتب بودن میز کار، کلاس کاری شما را بالا می‌برد.
  • احترام به ارباب رجوع.
  • دسترسی راحت به وسایل مورد نیاز.
  • منظم بودن برگه‌ها و پرونده‌ها.
  • زیبایی میز کار.
  • شخصیت خود را بالا می برید.
  • اهمیت شرکت یا اداره را نشان خواهید داد.
  • کارتان را با دقت و سرعت بیشتری انجام می‌دهید.
  • صرفه‌جویی در زمان.

[ همچنین بخوانید: نگاهی به پوستر و انواع آن

چاپ ست اداری

همچنین بخوانید : کاتالوگ چه تاثیری در فروش دارد؟

چرا طراحی ست اداری مهمه ؟

داشتن یک ست اداری زیبا و شکیل باعث میشه مشتریان شما در نگاه اول به نظم و دقت شما در تجارتتون پی ببرن و این مورد ناخواسته، موجب جلب اعتماد مخاطب میشه. یک ست اداری دلنشین، دارای لوگویی هست که به زیبایی طراحی شده و یک رنگ سازمانی رو در کنار سایر اطلاعات تماس مشتری، به همراه داره و با تخصص حرفه ای، در هر کدوم از اقلام چاپی، با تناسب ابعاد، به درستی چیده شده. طراحی ست اداری از تخصص های تیم ماست.

 

همچنین بخوانید :طراحی کاتالوگ برای محصول چگونه انجام می گیرد؟

سید سپهر زمانی بازدید : 50 یکشنبه 28 شهریور 1400 نظرات (0)

تعریف :

 

لوگو یا آرم در واقع نماد و نشان یک شرکت است که در اولین نظر به چشم مشتری می آیدو در واقع هویت و شخصیت یک شرکت یا سازمان محسوب می شود. ما برای طراحی لوگو بسیار ارزش قائل هستیم چراکه تمام حس مشتری به لوگو منتقل می شود. شرکت ها با لوگوی خود شناخته می شوند و تاریخچه آن شرکت در لوگوی آن موثر است.

همچنین بخوانید : راهنمای تکمیلی عایق بندی و انواع آن

لوگو چیست

ضرورت طراحی لوگو

شرکت‌های بزرگ همگی می دانند ساخت لوگو حرفه ای برای کسب و کارها، از اهمیت بالایی برخوردار است. یک لوگوی مناسب باعث خواهد شد تا در ذهن مخاطب خود بمانید و مخاطب برای مدت زمان بیشتری برند شما را بخاطر بسپارد. با طراحی لوگو، برای سازمان و کسب و کار خود، یک هویت جدید ایجاد می کنید. هویتی که باعث درخشش بیشتر کسب و کار شما خواهد شد. در ادامه می توانید برخی از مزایای طراحی لوگو اختصاصی را مشاهده کنید:

همچنین بخوانید :کاتالوگ چه تاثیری در فروش دارد؟

  • داشتن هویت سازمانی
  • ارزشمند کردن برند تجاری
  • قابلیت ثبت لوگو
  • رقابت در بازار جهانی
  • تاثیر مثبت بر روی برندینگ
  • متمایز شدن از رقبا
  • حس اعتماد سازی بیشتر برای مخاطب
  • استفاده در تبلیغات

همچنین بخوانید : بسته بندی مواد غذایی در تهران

در ساده ترین حالت ممکن لوگو ترکیبی از تصاویر و نوشته ها است. این ترکیب برای تشخیص برندهای مختلف از هم استفاده می شوند. یک لوگوی خوب می تواند برای شرکت شما اساسی ترین نیاز باشد. لوگوی شما به مشتریان نشان می دهد که شما چه کاری انجام می دهید، چه کسی هستید و به چه چیزی اهمیت می دهید. اینها مسئولیت های بسیاری هستند که همه برگردن یک تصویر کوچک افتاده اند.

 

ویژگی های منحصر به فرد لوگوی اپل

شناخت ویژگی های هر یک از لوگوهای مطرح و مشهور دنیا می تواند به یک طراح حرفه ای و خلاق در جهت بهتر شدن کارش کمک کند. لوگو اپل نیز از این قاعده جدا نبوده و بررسی و تحلیل آن می تواند موضوع جالبی باشد که نکات زیادی را در خصوص چگونگی طراحی یک لوگو خلاقانه و مناسب در اختیار ما قرار می دهد. در ادامه موضوع در خصوص این ویژگی های منحصر به فرد و اینکه طراحی لوگو اپل توسط کدام طراح لوگو بوده و چرا آرم تجاری اپل یک سیب گاز زده است، توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم کرد. 

 همچنین بخوانید : معرفی 5 چاپخانه مشهور در تهران

لوگو

همچنین بخوانید : ست اداری چیست

رنگ لوگو اپل

رنگ لوگوی اپل در ابتدا طرحی رنگین کمانی یا همان طرحی هفت رنگ بود. اما دلیل انتخاب این لوگوی هفت رنگ چه چیزی بود؟ این رنگین کمان رنگ ها به اصرار استیو جابز بر روی لوگو قرار گرفته بود و طبق گفته خودش، 3 دلیل عمده و اساسی برای این انتخاب داشت:
1-محصولات تکنولوژیکی غالبا در ابتدای کار مورد توجه نسل کودک، نوجوان و جوان جامعه قرار می گیرند. بنابراین انتخاب لوگویی که توجه این نسل را جلب کند و باعث شود تا نسبت به خرید آن محصول تکنولوژیکی بیشتر راغب شوند، اهمیت بسیاری دارد. انتخاب لوگوی رنگین کمانی می توانست گزینه مناسبی برای این کار باشد. 
2-دلیل دوم مربوط به یک موضوع حرفه ای و کاری می شد. همان طور که گفته شد شرکت اپل در زمینه فناوری و اطلاعات فعالیت می کرد. نشان دادن کیفیت بالای کار و صفحه نمایش های تولید شده توسط این شرکت همان چیزی بود که اپل دنبال می کرد. بنابراین نشان دادن هفت رنگ اصلی با وضوح بالا در لوگو شرکت اپل می توانست توانایی این کمپانی را در ارائه رزولوشن بالا در صفحات نمایش به خوبی نشان دهد. 
3-اما در خصوص دلیل سوم باید گفت که بنا به یک دلیل روانشناسانه این لوگو انتخاب شده بود. رنگین کمانی از رنگ ها بر روی یک لوگو در بین لوگوهای دیگر که همگی یا تک رنگ بودند و یا نهایتا دو رنگ را شامل می شدند، می توانست در همان نگاه اول توجه بیشتر افراد را به خودش جلب کند و حتی برای چند ثانیه به صورت غیر مستقیم آن ها را ناچار کند که به این لوگوی زیبا و چشم نواز خیره شوند. 
اما طرح رنگین کمانی لوگوی اپل زیاد دوام نیاورد و در سال 1997 این طرح حذف شد. شاید بد نباشد که علت حذف این رنگ را نیز بدانید. "آلن تیورینگ" که دانشمند، ریاضیدان و همچنین مهندس کامپیوتر برجسته ای انگلیسی تبار بود، در همان سال ها با خوردن یک سیب سمی خودکشی کرده بود. بنا بر شایعات و حواشی که به وجود آمده بود، مردم اعتقاد پیدا کرده بودند که این لوگو سیب گاز زده و هفت رنگ به دلیل احترام به این دانشمند بزرگ است. شرکت نیز این رنگ را حذف کرد و رنگ آبی کمرنگی را برای لوگو کمپانی انتخاب کرد. 
رنگ آبی نیز زیاد دوام نیاورد و پس از هشت سال و در سال 2007 ، این لوگو به یک سیب گاز زده و بی رنگ تبدیل شد. لوگوی بی رنگ نیز باز هم ماندگار نبود و در سال 2013 تغییر پیدا کرد. 

همچنین بخوانید : طراحی کاتالوگ برای محصول چگونه انجام می گیرد؟

شکل لوگو اپل

لوگوی ابتدایی این شرکت توسط رونالد وین با همکاری چند طراح مطرح و برجسته به وجود آمد. این لوگو در واقع شامل تصویری از دانشمند بزرگ، ایزاک نیوتون می شد که زیر درخت سیبی نشسته بود. علت انتخاب تصویر نیوتون به دلیل آن بود که شرکت در حوزه فناوری و تکنولوژی فعالیت می کرد، نیوتون نیز تقریبا نخستین شخصی بود که در قرن های اخیر توانسته بود بزرگ ترین گام ها را در زمینه فناوری و پیشرفت های علمی بردارد.  
اما طرح نیوتون و درخت سیبش دوام زیادی نداشت و قرار بر آن شده بود تا در عوض این دانشمند و درختش، از طرح یک سیب استفاده شود. اما طرح سیب به عقیده برخی شبیه گوجه فرنگی بود و مسلما انتخاب گوجه فرنگی برای آرم و لوگو یک شرکت فناوری کمی مضحک به نظر می رسید. به دلیل همین موضوع تصمیم بر آن شده بود تا لوگوی شرکت یک سیب گاز زده باشد. 

 

هدف لوگو چیست؟

در یک جمله کوتاه می توان گفت هدف از طراحی لوگو، سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری لوگو در ذهن ها و دیده شدن برند در مسیر دلخواه صاحبان و مدیران تجارت ها می باشد.

زمانی که مخاطبین با طراحی لوگویی جذاب رو به رو می شوند در زمان کوتاهی متوجه مفهوم کلی در طراحی آن می شوند که طرح و پیام لوگو را به خاطر میسپارند.

 

طراحی لوگو هنر نیست

خیلی از افراد فکر می کنند که چون لوگو یک عنصر بصری است پس طراحی آن یک کار هنری است. طراحی لوگو باید یک ابزار استراتژیک باشد که به شرکت ها اجازه دهد در بازار قابل شناسایی باشند.

  همچنین بخوانید : همه چیز درباره کرموشدگی بتن

در اولین ارتباط قوی باشید

بسیاری از شرکت ها در جهان، فرصتی کوتاهی برای جذب مخاطبان دارند. اگر یک لوگو نتواند در دنیای دیجیتال امروز مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد؛ مخاطبان سریع به جای دیگری می روند. برخی از صاحبان کسب و کار که در ابتدای شروع کار خود اگر یک لوگوی ارزان و مبتدی استفاده می کنند از میزان تاثیر اولین ارتباط، که در ذهن مخاطب ایجاد می شود بی خبر هستند.

 

همچنین بخوانید :عکاسی صنعتی چیست و چگونه انجام می گیرد؟

سید سپهر زمانی بازدید : 85 یکشنبه 28 شهریور 1400 نظرات (0)

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ در واقع دفترچه ای است که مشخصات محصولات ما و جزئیات آن را کاملا مشخص و با تصاویری گویا به مشتری ها عرضه می کند . مشتری با مشاهده کاتالوگ محصول دیدگاه خوبی نسبت به محصول پیدا خواهد کرد و با آن محصول به صورت کامل آشنا خواهد شد. بنابراین چاپ کاتالوگ فوری و حرفه ای و طراحی آن تاثیر مستقیمی در فروش آن محصول خواهد داشت.

 

همچنین بخوانید : طراحی لوگو چیست و اصول آن کدام است؟

 

کاتالوگ

مفهوم و معنی کاتالوگ چیست ؟

شاید برای تعریف، کاتالوگ چیست لازم باشد به نکته معرفی، کمی با دقت بیشتری نگاه کنیم تا به فرم ظاهری آن، چرا که امروز با رشد تکنولوژی کاتالوگ های الکترونیکی یا همان کاتالوگ های دیجیتال اصولاً ظاهر فیزیکی ندارند یا حداقل در حالت ملموس هم به دفترچه و یا کتابچه شباهت ندارند.

همچنین بخوانید : بسته بندی مواد غذایی در تهران

شاید بهتر است کاتالوگ چیست را اینگونه تعریف کنیم که هر چیزی که به معرفی محصول و خدمات شما بپردازد، کاتالوگ نیست؛ اما کاتالوگ حتماً می بایست این کار را انجام دهد وگرنه اینکه کاتالوگ حالت دفترچه ای طور باید داشته باشد، جمله خنده داری است، چرا که امروز یک وب سایت دقیقاً همان کار را انجام می دهد که کاتالوگ های چاپی قدیمی انجام می داد (حداقل این توقع را باید از آن داشت).

کاتالوگ ها باید بتوانند ایجاد کننده، تاثیر گذار و اثر بخش باشند وگرنه نتوانسته اند ماموریت خود را به درستی انجام دهند. انجام این ماموریت نیازمند تعریف و طرح موضوع روشن از هدف و ماموریت یک کاتالوگ است. هدف اصلی یک کاتالوگ باید معرفی کل خدمات و یا محصولات شما باشد. عده ای زیادی عبارت بروشور و کاتالوگ را هم ردیف و هم معنا می دانند اما اینطور نیست.

همچنین بخوانید :کاتالوگ چه تاثیری در فروش دارد؟

کاتالوگ نگاهی است که شما در چشم مخاطب ترسیم می کنید تا از کل آن چیزهایی که می توانید ارائه کنید، مطلع شوند اما بروشور فقط به یک محصول و یا یک خدمت می پردازد. حتی اگر صدها صفحه داشته باشد! کاتالوگ به کل سبد قابل ارائه اشاره می کند، اما بروشور به کل اطلاعات و موضوعات مربوط به یک محصول.

 

همچنین بخوانید : ست اداری چیست

چه عواملی برای افزایش تاثیرگذاری کاتالوگ موثر است؟

انتخاب ابعاد:

فارق از اینکه شما نمی توانید هر ابعادی که دلخواه دارید را چاپ کنید، اصولاً ابعاد یک کاتالوگ باید به گونه ای انتخاب شود که ارتباط روانی با مخاطب را بتواند برقرار کند، این یعنی فقط بزرگتر کردن ابعاد کاتالوگ دلیل بر افزایش این تاثیرگذاری نیست.

اما فراموش نکنید سایز کاتالوگ ها روی هزینه های چاپ کاتالوگ شما به شدت تاثیر دارد. جنبه های روانی را در نظر بگیرید و مشخص کنید چه ابعادی از کاتالوگ می تواند آن ارتباط را به درستی برقرار کند نه از آن بزرگتر و نه از آن کوچک تر را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید : راهنمای تکمیلی عایق بندی و انواع آن

تعداد صفحات:

در وحله چاپ یک کاتالوگ محدودیتی به لحاظ تعداد صفحات نخواهید داشت، بلکه بیشترین جایی که تعداد صفحات مهم خواهد بود، صحافی است. شاید شما بخواهید کاتالوگی با ۲۳ صفحه داخلی داشته باشید، اما عملاً این کاتالوگ قابل چاپ و صحافی نخواهد بود. اما به هر حال تعداد و حجم اطلاعات می تواند روی تعداد صفحات شما به شدت تاثیرگذار باشد.

سعی کنید حجم اطلاعات خود را کاملاً بر اساس سایز و تعداد صفحات خود بهینه کنید. نه آنقدر زیاد که علاوه بر افزایش تعداد صفحات بر وزن و حجم کاتالوگ خود اضافه کنید و نه آنقدر کم که اطلاعات خود را ناقص منتقل کنید.

طراحی کاتالوگ

گرماژ صفحات داخلی و جلد:

معمولاً گرماژ پیشنهادی برای یک کاتالوگ چاپی، به ابعاد و تعداد صفحات مرتبط می شود. شما که دلتان نمی خواهد کاتالوگی به مخاطبتان بدهید که آنقدر سنگین باشد که به سختی حمل و نقل شود.

معمولا برای کاتالوگ هایی با تعداد صفحات بیشتر از ۲۰۰ صفحه برای کاهش هزینه و وزن نهایی کاتالوگ از کاغذ های به نسبت نازک مثل ۱۲۰ گرم یا ۱۰۰ گرم و حتی ۹۰ گرم استفاده می کنند، ولی برای چاپ یک کاتالوگ ۱۶ صفحه ای از گرماژ های بالاتری مثل ۱۵۰ گرم تا ۲۰۰ گرم استفاده میدشود. راستی یادتان باشد که کاغذ ها کلاً به صورت کیلویی قیمت دهی می شوند.

گرماژ بالاتر = وزن بالاتر = قیمت بیشتر (گرماژ یک کاغذ یعنی وزن یک ورق از آن کاغذ در ابعاد 1m2)

عوامل بسیار زیادی می توانند هزینه چاپ کاتالوگ شما را تحت تاثیر قرار دهد. باید این را بدانیم که فرآیند اجرای یک کاتالوگ چاپی شامل هزینه هایی است که می تواند کاتالوگ شما را به محصولی گران قیمت و یا کاتالوگی ارزان قیمت تبدیل کند.

در این مقاله قصد نداریم وارد جزئیات مراحل چاپ و اجرا شویم یا شما را به سمت یک کاتالوگ کاملا ارزان قیمت و غیر کارا هدایت کنیم. بلکه می خواهیم یاد دهیم، چگونه براساس حفظ ارزش محصول و خدمات خود انتخاب های بهینه تر داشته باشید.

اصلی ترین مواردی که می بایست در مورد کاتالوگ خود انتخاب کنید، چند چیز اصلی بیشتر نیستند. اما اساس یک کاتالوگ چاپی روی آن ها استوار و توسط مخاطبان ارزش گذاری می شوند.

 

همچنین بخوانید : عکاسی صنعتی چیست و چگونه انجام می گیرد؟

 

شباهت کاتالوگ و برشور

کاتالوگ و بروشور از لحاظ طراحی و ظاهری تقریبا شبیه به هم هستند و تنها در صحافی، هزینه های طراحی و چاپ با یکدیگر متفاوت هستند. 

اصلی ترین تفاوت بروشور و کاتالوگ این است که بروشور یک سند چاپ شده و کوتاه است. این دفترچه شامل مواد توصیفی یا تبلیغاتی است. از سوی دیگر، کاتالوگ سند یا کتابی است که حاوی اسامی، محصولات یا کتاب ها به صورت لیست بندی شده است.

کاربرد بروشورها و کاتالوگ ها در شرکت تبلیغاتی نیز هست. بیشتر افراد زمانی که صحبت از بروشور یا کاتالوگ به میان می آید احساس سردرگمی می کنند زیرا هر دوی این موارد اطلاعاتی را در مورد محصولات شرکت، خدمات، هتل ها، مراکز خرید در اختیار مشتری قرار می دهند. بین بروشور و کاتالوگ تفاوت بسیار ظریفی وجود دارد . یک بروشور نشری است که حاوی یک صفحه تاشو یا صفحات متعددی است که به هم چسبیده شده اند.

از بروشورها عمدتا برای مقاصد تبیلغاتی استفاده می شود. تاریخ انتشار اولین بروشور به اوایل سال ۱۷۴۸ بر می گردد. بروشور از یک کلمه فرانسوی  گرفته شده است که به معنای دوختن می باشد. بروشور یک کتاب نازک و کوچک یا مجله ای است که معمولا تصاویر و اطلاعات زیادی در مورد محصولات، مکان ها و غیره دارد. این کتاب نازک معمولا یک صفحه ای یا سه صفحه ای است که می توان آن را به آسانی در همه جا پخش کرد. از این آیتم ممکن است برای تبلیغ محصولات جدید، موقعیت ها، مراکز خرید، رویدادها و هتل ها استفاده شود.

همچنین بخوانید : معرفی 5 چاپخانه مشهور در تهران

کاتالوگ

[ همچنین بخوانید: نگاهی به پوستر و انواع آن

کاتالوگ در تبلیغات

استفاده از کاتالوگ می تواند در تبلیغات و فروش محصول بسیار مؤثر باشد. به جای اینکه حجم زیادی عکس و نمونه کار های خود را همیشه به همراه داشته باشید و بخواهید آن را ارائه دهید بهتر است از کاتالوگ استفاده نمایید. 

catalog این امکان را به شما می دهد تا بتوانید خدمات و محصولات خود را با ظاهری زیبا و با دسته بندی مناسب به مصرف کننده ارائه دهید. فهرست در کاتالوگ همان راهنمای کاتالوگ است که می توان به راحتی برای جستجوی سریع از آن استفاده نمود. کاتالوگ رابط بین تبلیغات و مصرف کننده است که برای انتقال پیام  نقش مؤثری داشته باشد.

  همچنین بخوانید : همه چیز درباره کرموشدگی بتن

سید سپهر زمانی بازدید : 72 یکشنبه 28 شهریور 1400 نظرات (0)

دستگاه بسته بندی صنعتی مواد غذایی

دستگاه های بسته بندی مواد غذایی معمولا ماشین آلات ی هستند که توان تولید بالا دارند. لازمه ی این دستگاه ها داشتن فضای صنعتی استاندارد و مناسب برای فعالیت در حوزه بسته بندی مواد غذایی می باشد.

انواع دستگاه بسته بندی صنعتی

    1. دستگاه بسته بندی توزین دار
    2. دستگاه بسته بندی حجمی
    3. دستگاه بسته بندی پودری
    4. ماشین آلات کیسه پرکن
    5. ماشین آلات پرکن مایعات و مواد غلیظ

به طور معمول نوع بسته بندی به نوع ماده غذایی بستگی دارد یعنی بسته بندی مواد جامد با بسته بندی مواد مایع متفاوت است.

موادغذایی

بسته بندی مواد خشک مثل بسته بندی حبوبات، بسته بندی خشکبار آجیل و بسته بندی انواع قند، شکر، چای و … به دلیل ماندگاری بالا بطور معمولا در بسته بندی های سلفون یا کارتنی در عرضه می شود.

همچنین بخوانید : طراحی لوگو چیست و اصول آن کدام است؟

چرا یادگیری اصول بسته بندی مواد غذایی بسیار مهم است؟

یادگیری اصول بسته بندی مواد غذایی نه تنها برای محافظت کامل از مواد غذایی بلکه برای بازاریابی صحیح و بی نقص هم ضروری است. به همین دلیل شاهد هستیم که برخلاف گذشته، کارخانجات تولید مواد غذایی، خرده فروشان و شرکت های طراحی و خدمات دهنده بسته بندی محصولات، ارتباط کاری تنگاتنگی با یکدیگر دارند تا طراحی و بسته بندی محصولات با سلیقه مشتریان، هماهنگی بیشتری داشته باشد.

حتی رعایت اصول طراحی بسته بندی مواد غذایی از آنجایی ارزش و اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرد که طبق تحقیقات گسترده در زمینه بازاریابی و میزان رضایت مشتریان و عوامل افزایش دهنده خرید آن ها متوجه شدند که اگر اصول بسته بندی مواد غذایی به خوبی رعایت شده باشد، روی جلب نگاه و توجه مشتریان، راحتی آنها، اطلاع رسانی و برندسازی و نرخ فروش محصولات به شدت تأثیر می گذارد.

همچنین بخوانید : راهنمای تکمیلی عایق بندی و انواع آن

بسته بندی موادغذایی در تهران 

شما عزیزان می توانید چاپ جعبه لمینتی خود را از استدیوهای هنری سرتاسر تهران و سایر کلان شهر ها سفارش بدهید.

جعبه

همچنین بخوانید :کاتالوگ چه تاثیری در فروش دارد؟

محصول خود را بشناسید

بدیهی است که شما محصولی که می فروشید را می‌شناسید. اما آیا اطلاعات شما به اندازه کافی است؟ هرچه دانش شما نسبت به محصول بیشتر باشد، خروجی بسته بندی بهتر می‌شود. از خودتان بپرسید:
● آیا همه مواد تشکیل دهنده محصولات غذایی خود را می‌شناسم؟
● برای تازه نگه داشتن محصول به چه مواد نگهدارنده ای نیاز دارید؟
● آیا احتمال آلرژی زا بودن این ماده غذایی برای افراد وجود دارد؟
مواد آلرژی‌زا نه تنها در محصولات غذایی بلکه در دیگر نقاط شرکت شما نیز اهمیت بسیاری دارد. فرآوری که برای آجیل، لبنیات یا صدف استفاده می شود، باید بهترین تکنولوژی را داشته باشد تا آلودگی های احتمالی به حداقل برسد.

همچنین بخوانید : ست اداری چیست

بودجه

شما نمی توانید تأمین کننده بسته بندی خود را بدون در نظر گرفتن بودجه در نظر بگیرید. بسته بندی قطعاً ارزان نیست. در حقیقت، بسته بندی معمولاً حدود 10٪ از هزینه کل محصول شما را در بر خواهد داشت. هنگامی که هزینه های تولید، حمل و نقل و توزیع را اضافه می‌کنید،

ممکن است هنگام بسته بندی محصول خود کمی به مشکل کمبود بودجه برخورد کنید. هزینه‌های کل تولید را در همان ابتدا محاسبه کنید و سپس هزینه مواد و نیروی کار را اضافه کنید. اگر کسب و کار شما توان مالی برای طراحی بسته بندی ایده آل خود را ندارد، از این کار دست بکشید. بسته بندی مواد غذایی به طور مداوم در حال تحول و تغییر است، بنابراین در یک یا دو سال طرح قابل قبول شما می تواند قابل استفاده باشد.

همچنین بخوانید : عکاسی صنعتی چیست و چگونه انجام می گیرد؟

عکس جعبه

همچنین بخوانید : معرفی 5 چاپخانه مشهور در تهران

هویت محصول و برندسازی

طراحی بسته بندی یک محصول باید نشانگر نام تجاری شرکت تولید کننده آن باشد و بسته بندی محصولات غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اطمینان حاصل کنید که بسته بندی انتخاب شده برای محصول غذایی شرکت شما برای مخاطبان جذاب است.

همانطور که قبلاً گفته شد، طراحی بسته بندی شرکت شما نباید بیش از حد از هنجارهای شناخته شده جهانی منحرف شود، اما باید به برند شما کمک کند تا خود را از دیگران متمایز کنید. نحوه ارائه یک محصول می تواند عامل تعیین کننده خرید بین برند شما نو محصول دیگری باشد. نحوه طراحی بسته بندی مشتری را از بسیاری جهات تحت تأثیر قرار می دهد.
چیزهای ریز مانند رنگ بخش هایی از بسته بندی یا اینکه بسته بندی قابل بازیافت است یا خیر، بر روی تصمیم خرید تاثیر می گذارد. بازار هدف محصولتان را به خوبی مطالعه کنید و خواسته ها و یا نکات منفی را از دید مشتری تان بررسی و مشخص کنید.

بسته بندی در صنایع غذایی دارای ملاحظات بسیار ویژه‌ای است که برای جلوگیری از خراب شدن محصولات قبل از رسیدن به مشتری، نیاز به آینده نگری دارد. با در نظر داشتن این عوامل و خلاقیت در طراحی شما می تواند در بازار هدف جلب توجه کنید و تاثیر مثبتی بر استراتژی فروش محصول خود داشته باشید.

همچنین بخوانید : طراحی کاتالوگ برای محصول چگونه انجام می گیرد؟

سید سپهر زمانی بازدید : 57 یکشنبه 28 شهریور 1400 نظرات (0)

در بسیاری از موارد عایق بندی سطوح و کاشی و سرامیک ضروری است . بنابراین از مواد آب بند کننده و عایق بندی دوجزئی و سایر روش ها می توان استفاده کرد.امروزه به جای استفاده از ملات سیمانی بهتر است از موادنسل جدید آب بند کننده ها برای عایق بندی سطوح باید استفاده نمود.

چراکه آب بند های دوجزیی و نسل جدید باعث افزایش دوام سطوح شده و از ترک خوردگی سطوح جلوگیری به عمل می آید. در نسل قدیم آب بند ها که از ملات سیمانی استفاده میشد به سرعت در اثر برخورد مکرر آب و حتی تابش نور خورشید ترک می خوردند.ولی با ورود تکنولوژی های جدید مواد شیمیایی از این مشکلات جلوگیری به عمل آمد.

عایق بندی

آب بندی سرویس بهداشتی، یا عایق کاری در برابر آب و رطوبت در دستشویی ، حمام ، استخر، چاله آسانسور و پشت بام به دلیل این که این فضاها به طور دائمی در معرض آب هستند،
امری ضروری است. در خیلی از مواقع عدم آب بندی و عایق کاری صحیح سرویس های بهداشتی مشکلات فراوانی را برای ساکنین منازل، ساختمان ها و استخرها ایجاد می کند.

آب بندی

آب بندی سرویس بهداشتی ، دستشویی ، توالت ، حمام ، استخر، چاله آسانسور و پشت بام و حوض ها بسته به این که مواد و مصالح به کار رفته در کف و دیوارها از چه جنسی باشد، اشکالات و تبعات ویژه خود را خواهد داشت. به طور مثال برای در سرویس های بهداشتی و حمام که بیشتر از کاشی و سرامیک استفاده می گردد خود مصالح آسیب ظاهری نمی بینند، اما عدم درزبندی صحیح بین کاشی ها و سرامیک ها باعث عبور آب از درزها و نفوذ به فضاهای مجاور می شود. همچنین انباشت آب و رطوبت در پشت کاشی و سرامیک ها باعث بروز پوسیدگی و آلودگی های بهداشتی در پس زمینه آن ها می گردد.

همچنین بخوانید :کاتالوگ چه تاثیری در فروش دارد؟

روش پیشنهادی جهت آب بندی سرویسهای درحال بهره برداری

آب بندی سرویس بهداشتی ، دستشویی ، توالت ، حمام ، استخر، چاله آسانسور و پشت بام و حوض ها بسته به این که مواد و مصالح به کار رفته در کف و دیوارها از چه جنسی باشد، اشکالات و تبعات ویژه خود را خواهد داشت. به طور مثال برای در سرویس های بهداشتی و حمام که بیشتر از کاشی و سرامیک استفاده می گردد خود مصالح آسیب ظاهری نمی بینند، اما عدم درزبندی صحیح بین کاشی ها و سرامیک ها باعث عبور آب از درزها و نفوذ به فضاهای مجاور می شود. همچنین انباشت آب و رطوبت در پشت کاشی و سرامیک ها باعث بروز پوسیدگی و آلودگی های بهداشتی در پس زمینه آن ها می گردد.

برای سفارش انواع همتراز کننده کاشی سهند شیمی به وبسایت سهندشیمی مراجعه کنید

روش عایق بندی

ماستیک چیست؟

ماستیک، یک چسب ساختمانی با کیفیت بالا است. که معمولا برای اتصال سقف، دیوار و کاشی کف، بتن، آسفالت، چرم و پارچه استفاده می شود. از ویژگی های ماستیک می توان به چسبناکی و ضد آب بودن، مقاوم در برابر تغییر شکل و دوام آن اشاره کرد. ماستیک با داشتن حالت خمیری، در ساختمان به عنوان یک سیلر یا پرکننده استفاده می شود.

مزایا و معایب چسب ماستیک

یکی دیگر از مصارف درزگیر کاشی و سرامیک نانو به عنوان آب بندی گچ می باشد که باید جایگزین آب مصرفی اختلاط گچ شود تا سطح گچ را آب گریز نماید. چسب ماستیک درزگیر نوعی درزگیر مایع است که در حالت الاستیک ترمیم می‌کند، بنابراین باعث می‌شود در هنگام نگه داشتن دو سطحی که به هم وصل شده‌اند انعطاف‌پذیری خوبی داشته باشد. ماستیک معمولاً در پروژه‌های ساختمانی به عنوان چسب و درزگیر استفاده می‌شود. چوب، آلومینیوم، شیشه، سنگ مرمر و انواع تخته همه کاربردهای استاندارد برای درزگیر ماستیک هستند.

همچنین بخوانید : معرفی 5 چاپخانه مشهور در تهران

مزایا چسب های درزبندی :

  1. یکی از ویژگی‌های مثبت چسب ماستیک درزگیر این است که در عین حفظ فرم سفت و سخت آن در لایه زیرین، فرم بیرونی بسیار صافی دارد.
  2. هنگام استفاده از این نوع درزگیرها، نیاز به پوشش سطح نیست. هرچه هم این چسب درزبند با ضخامت بکار رفته باشد، اما به راحتی به هر سطحی می چسبد. مهم است که ناحیه‌ای که این درزگیر به آن آغشته می‌شود، مانند هر چسب درزگیر دیگر موجود در بازار، تمیز و خشک باشد.
  3. درزگیر ماستیک می‌تواند به دلیل کیفیت ضد آب بودن در خارج از منزل نیز مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال می‌توان برای جلوگیری از نشت آب از کانال و ناودان آب در خارج از ساختمان منزل استفاده کرد.
  4. همچنین برای مناطقی که تحت تاثیر دمای بالا یا پایین قرار دارند از قبیل دریچه‌های بخاری یا منافذ خشک، مورد حمایت قرار می‌گیرد و حاوی مهارکننده‌های ماوراء بنفش است تا از تأثیرات مضر خورشید جلوگیری کند. درزگیرهای مختلف دیگر برخلاف درزگیر ماستیک، نور خورشید باعث ضعیف شدن آن‌ها می‌شود. این باعث می‌شود گزینه مناسبی باشد برای استفاده در پشت بام‌ها یا هر سطحی که دائما در معرض نور خورشید است. بیشتر درزگیرهای ماستیک نیز با فلز خوب کار می‌کنند و جور درمی‌آیند، زیرا با گذشت زمان دچار خوردگی نمی‌شوند.

عایق حمام

[ همچنین بخوانید: نگاهی به پوستر و انواع آن

معایب چسب درزگیری :

  1. چسب درزگیر ماستیک، برای مناطقی که دارای حرکات اتصالی خیلی زیاد هستند یا هر چیزی که قرار باشد در مسیر طولانی منتقل شود، توصیه نمی‌شود.
  2. این درزگیر تحت فشار مداوم بر روی آن خوب کار می‌کند، اما تحت حرکت مداوم نه. در واقع، گرچه ماستیک معمولاً در برابر فشارهای اعمال شده مقاومت می‌کند، اما به اندازه کافی انعطاف‌پذیر نیست که بتواند حرکات بزرگ را تحمل کند.
  3. همچنین در صورت ضخیم بودن مقدار آن، بهتر عمل می‌کند و در صورتی که فقط به استفاده یک لایه نازک از آن نیاز دارید  توصیه نمی‌شود. درزگیرهای دیگر انتخاب بهتری برای آن دسته از تعمیرات هستند.

روش اجرای ایزوگام عایق بندی رطوبتی با چسب درزگیر ایزوگام

روش اجرای ایزوگام عایق بندی رطوبتی با چسب درزگیر ایزوگام : این چسب که صرفا مخصوص ایزوگام است، ماده ای است که پس از گذشت چند سال استفاده از آسفالت و ایزوگام،هنگامیکه دیگر خاصیت خود را از دست داده و فرسوده شدند، استفاده می‌ شود تا شکاف ها و ترک های موجود بر روی سطح را ترمیم کند. کیفیت چسب ایزوگام بسیار بالا است و به سمت زیرین خود که همان لایه فرسوده ایزوگام یا آسفالت باشد، می چسبد و عمر آن را و همچنین کیفیت اش را افزایش می دهد.  

چگونه از چسب ایزوگام استفاده کنیم ؟

این فرآیند باید با سرعت بالا انجام شود که معمولاً افراد متخصص نصاب ایزوگام قادر به انجام آن هستند.

برای پوشش دادن هر یک متر مربع سطح مورد نظر خود می توانید کمتر از یک لیتر قیر امولوسیون استفاده کنید.

استفاده از چسب ایزوگام باعث می شود تا شما در زمان کمتری و همچنین صرف هزینه کمتر با کیفیت بالاتری به هدف خود برسید.

استفاده از چسب ایزوگام نیازی به حرارت دادن و گرم شدن ندارد می توانید به راحتی آن روی هر سطحی پاشیده و به روش دستی و یا هر وسیله دیگر آن را بچسبانید.

  همچنین بخوانید : همه چیز درباره کرموشدگی بتن

استفاده از خمیر درزگیر

درزگیری

 

خمیر درزگیر و بندکشی برای درزگیری، آب بندی و بندکشی سرویس های بهداشتی، سینک ظرف شویی، کاشی، سنگ، موزاییک، سرامیک، حمام، سونا و جکوزی، استخر، آشپزخانه، تراس، بندکشی های تخریب شده، ورودی و خروجی لوله آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. خمیر درزگیر و بندکشی از قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است و برای آب بندی و بندکشی انواع سطوح مناسب می باشد. این خمیر در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم سازگار در شرایط آب و هوایی مختلف است. در برابر UV خورشید مقاوم می باشد. قابل اشتعال نمی باشد. در برابر فشار مقاوم بوده و به راحتی قابل استفاده می باشد. در برابر شوینده ها، اسیدها و مواد شیمیائی مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد.

مشخصات خمیرهای درزگیر

_درزگیری و بندکشی کاشی. سرامیک. سنگ. چوب. پلاستیک و…

_ بتونه کاری و ترمیم سوراخ و ترک روی دیوار و سقف

_ترمیم سنگ فرش های سست شده

_مسدود کردن مسیر حشرات

_ آبندی مخازن آب. استخر. پشت بام و کف کولر های آبی

_ قابل استفاده برای نصب توالت و روشویی

_مکمل فوق قوی بتن و ملات های سیمانی

_قابلیت چسباندن سنگ. چوب. شیشه. آیینه. پلاستیک و.. به انواع سطوح

عایق نانو بندکشی کاشی سرامیک سیمان

محلول نانویی آب بند کاشی-سرامیک، سنگ ، سیمان، موزاییک و سطوح جذبی (ضد اسید)

جهت آب بندی کردن بندکشی های انواع کاشی، سرامیک، موزائیک، انواع سنگ، ساختمانهای قدیمی (بدون نیاز به تخریب) که بدلیل پوسیدگی ایزوگام و قیرگونی، نشست نمودن ساختمان، پوک شدن بندها در اثر گذشت زمان و استفاده از مواد شیمیایی و اسیدی، باعث ایجاد نم و رطوبت شده اند.

 

 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 56
  • بازدید سال : 351
  • بازدید کلی : 3,294