loading...
شرکت جوانان فردا
سید سپهر زمانی بازدید : 57 دوشنبه 19 مهر 1400 نظرات (0)

سمند از همان ابتدای پدید آمدنش دچار تغییرات فراوانی شده است که تمام این تغییرات به رفع مشکلات این خودروی محبوب شرکت ایران خودرو کمک های شایانی کرده است و سبب رفع مشکلات مختلف آن شده است .

از سالهای نخست پدید آمدن سمند یعنی سالهای 81 تا 82 سمند به سرعت تبدیل به یک خودروی نوستالوژیک در بازار خودروهای ایرانی شده و محبوبیت های فراوانی در عرصه خودروهای داخلی کسب کرده است و حتی بازاری در کشورهای همسایه کسب کرده است و ارزآوری بالایی یرای دولت به همراه آورده است.

در این مقاله به بررسی خودروی سمند سورن پلاس و مشخصات فنی و داخلی آن پرداخته ایم تا شما را از این ورژن و فیس لیفت جدید سمند آگاه سازیم. پس با ما همراه باشید.

 

مشخصات فنی سمند سورن پلاس

 

یکی از دغدغه‌های هر خانواده ایرانی داشتن وسیله نقلیه‌ای است که بتوانند همه اعضا خانواده در آن بنشینند؛ سمند سورن پارس گزینه مناسبی است آن هم به این دلیل که طول و عرض آن به ترتیب 4534 میلی‌متر و 1720 میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محورش 2671 میلی‌متر است که پنج نفر را به راحتی و بدون هیچ آزار و اذیتی در خود جای می‌دهد، همچنین باعث شده تا حجم صندوق عقبش به 500 لیتر برسد تا دیگر نگرانی بابت حمل تعداد زیاد وسایل وجود نداشته باشد.

بسیاری از میانسالان خواهان سمند سورن پارس هستند زیرا به دنبال ماشینی بوده که سریع نباشد، این خودرو هم به دلیل آن که از موتور EF7  در ساختش به کار رفته و دارای حجم 1650 سی‌سی است، از قدرت 115 اسب بخار (6000 دور در دقیقه) که توسط یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال یافته و گشتاور 159 نیوتون ‌متر (4500 دور در دقیقه) برخوردار است که شتاب آن را به 12 ثانیه و سرعتش را به 190 کیلومتر بر ساعت تبدیل کرده است.

این خودرو برخلاف آن که به مدت زمانی نیاز دارد تا به سرعت مطلوب برسد، دارای ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در جلو و ترمزهای کاسه‌ای در عقب است که با کمک سیستم‌های EBD و ABS، خودرو 1257 کیلوگرمی را متوقف می‌کند.

ظرفیت 66 لیتری مخزن سوخت سمند سورن پلاس باعث می‌شود تا بتوان تقریبا 900 کیلومتر را بدون آن که مشکلی پیش بیاید با خیال آسوده طی کرد. تمامی قطعات نام برده شده ساخت ایران بوده که در نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو یافت می‌شوند به طوری که خیال مصرف‌کننده را از تامین و در دسترس بودن خدمات و قطعات آسوده کرده است.

 برای سفارش لوازم یدکی سمند دیناپارت اصل کلیک نمایید.

طراحی بیرونی سون پلاس

 

قبل از آن که فردی تصمیم به خرید خودرویی کند، ظاهر آن است که او را جذب کرده و ترغیب به دانستن خصوصیات دیگر آن و سپس خریدش می‌کند؛ بنابراین طراحی بیرونی بسیار حائز اهمیت است و بیشتر از قسمت‌های دیگر باید مورد توجه قرار گیرد.

در تمامی بخش‌های مختلف سمند سورن پلاس تغییرات جزئی صورت گرفته اما به گونه‌ای که طراحی کلی آن به هم نریخته و در نگاه اول سریع می‌توان متوجه شد. آن هم به این دلیل که این خودرو فاقد المان‌های مدرن و اسپرت است و همانند دیگر سورن‌ها از طراحی قدیمی برخوردار  است.

تفاوت‌هایی که در ظاهر این خودرو به کار رفته چندان نو و خلاقانه نیست. طرح داخلی چراغ های جلو و عقب، دستگیره‌هایی که درب آسان بازشو شده‌اند و رینگ‌هایی با رنگ جدید و نوار اطراف پنجره‌ها که به رنگ مشکی درآمده الهام گرفته شده از طراحی بیرونی دنا است.

علاوه بر تفاوت‌هایی که گفته شد، سمند سورن پلاس در مقایسه با دیگر سورن‌ها ویژگی‌های دیگری از جمله اضافه شدن دی‌لایت، نصب اسپویلر کوچک در لبه صندوق عقب و استفاده از طرح کروم بر روی نوار شیشه‌های جانبی دارد اما سمند سورن پلاس از محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر خودروها برخوردار است زیرا گنجایش بیشتری دارد که نیاز اصلی خانواده‌های ایرانی را برطرف می‌کند.

 همچنین بخوانید : کاتالوگ برگ برنده شرکت ها

مشخصات فنی

 

مشخصات

حجم / میزان / تعداد

محور محرک

دیفرانسیل جلو

حجم موتور

۱.۷ لیتر (۱۶۵۰ سی سی)

نوع موتور

EF7 – چهار سیلندر خطی بنزینی

تنفس موتور

طبیعی

حداکثر قدرت

۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۵۹ نیوتن متر در ۳۵۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیقه

شتاب

۱۲

حداکثر سرعت

۱۹۰

تعداد سیلندر

۴

تعداد سوپاپ

۱۶

انتقال قدرت

۵ سرعته دستی

مصرف سوخت ترکیبی

۷.۴۹ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

سیستم فرمان

هیدرولیک

سیستم تعلیق جلو

مک فرسون

سیستم تعلیق عقب

فنر پیچشی

نوع بدنه

سدان خانوادگی

نوع رینگ

آلومینیومی

نوع شاسی

یکپارچه

ترمز جلو

دیسکی خنک‌شونده

ترمز عقب

کاسه‌ای

 

 آپشن‌ها و امکانات سورن پلاس

سمند سورن پلاس علاوه بر امکانات مدل‌های پیشین به تجهیزات جدیدتری همچون کروز کنترل و کامپیوتر سفری مجهز شده است.

از جمله مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی مشترک با سمند سورن معمولی نیز می‌توان به حسگر فاصله‌سنج عقب، سیستم ترمز ضد قفل ABS ، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، دکمه‌های کنترل روی فرمان، سیستم صوتی شش اسپیکر با خروجی ساب ووفر، هندزفری، بلوتوث،

دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، تهویه مطبوع خودکار به علاوه دریچه تهویه عقب، صندلی راننده با تنظیمات برقی ۶ حالته، صندلی سرنشین جلو با تنظیم برقی ۴ حالته، روکش صندلی پارچه‌ای، تریم مشکی‌رنگ فضای داخل، دسترسی به صندوق عقب از داخل کابین، آینه‌های جانبی تاشونده با تنظیم برقی و مجهز به گرم‌کن، شیشه‌های سولار، شیشه بالابر آنتی‌ترپ.

فروش سمند سورن پلاس

 samand

ایران خودرو در زمستان ۹۸ مدل جدید سمند سورن را رونمایی کرد و نام «سورن پلاس» را روی آن گذاشت. تولید خودرو جدید در تابستان ۹۹ آغاز شد و در فهرست پیش فروش ایران خودرو قرار گرفت. افرادی که نامشان در قرعه‌کشی طرح پیش فروش مشخص شد،

 اولین سری سورن پلاس را در پاییز ۹۹ تحویل گرفتند. از آن زمان، فیس لیفت جدید سمند در طرح‌های فروش ایران خودرو با موعد تحویل سه ماهه و یک ساله عرضه می‌شود.

تغییرات ظاهری و داخلی و همین طور آپشن‌های جدید، پیشرفت خوبی برای سمند سورن بوده اما همچنان کیفیت ساخت آن توی ذوق می‌زند. مدل‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ سورن پلاس در محدوده قمیتی ۳۰۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود که ۴۰ – ۵۰ میلیون تومان گران‌تر از مدل ELX است.

 

برچسب ها سمند سورن ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 348
  • بازدید کلی : 3,291