loading...
شرکت جوانان فردا
سید سپهر زمانی بازدید : 50 یکشنبه 28 شهریور 1400 نظرات (0)

تعریف :

 

لوگو یا آرم در واقع نماد و نشان یک شرکت است که در اولین نظر به چشم مشتری می آیدو در واقع هویت و شخصیت یک شرکت یا سازمان محسوب می شود. ما برای طراحی لوگو بسیار ارزش قائل هستیم چراکه تمام حس مشتری به لوگو منتقل می شود. شرکت ها با لوگوی خود شناخته می شوند و تاریخچه آن شرکت در لوگوی آن موثر است.

همچنین بخوانید : راهنمای تکمیلی عایق بندی و انواع آن

لوگو چیست

ضرورت طراحی لوگو

شرکت‌های بزرگ همگی می دانند ساخت لوگو حرفه ای برای کسب و کارها، از اهمیت بالایی برخوردار است. یک لوگوی مناسب باعث خواهد شد تا در ذهن مخاطب خود بمانید و مخاطب برای مدت زمان بیشتری برند شما را بخاطر بسپارد. با طراحی لوگو، برای سازمان و کسب و کار خود، یک هویت جدید ایجاد می کنید. هویتی که باعث درخشش بیشتر کسب و کار شما خواهد شد. در ادامه می توانید برخی از مزایای طراحی لوگو اختصاصی را مشاهده کنید:

همچنین بخوانید :کاتالوگ چه تاثیری در فروش دارد؟

  • داشتن هویت سازمانی
  • ارزشمند کردن برند تجاری
  • قابلیت ثبت لوگو
  • رقابت در بازار جهانی
  • تاثیر مثبت بر روی برندینگ
  • متمایز شدن از رقبا
  • حس اعتماد سازی بیشتر برای مخاطب
  • استفاده در تبلیغات

همچنین بخوانید : بسته بندی مواد غذایی در تهران

در ساده ترین حالت ممکن لوگو ترکیبی از تصاویر و نوشته ها است. این ترکیب برای تشخیص برندهای مختلف از هم استفاده می شوند. یک لوگوی خوب می تواند برای شرکت شما اساسی ترین نیاز باشد. لوگوی شما به مشتریان نشان می دهد که شما چه کاری انجام می دهید، چه کسی هستید و به چه چیزی اهمیت می دهید. اینها مسئولیت های بسیاری هستند که همه برگردن یک تصویر کوچک افتاده اند.

 

ویژگی های منحصر به فرد لوگوی اپل

شناخت ویژگی های هر یک از لوگوهای مطرح و مشهور دنیا می تواند به یک طراح حرفه ای و خلاق در جهت بهتر شدن کارش کمک کند. لوگو اپل نیز از این قاعده جدا نبوده و بررسی و تحلیل آن می تواند موضوع جالبی باشد که نکات زیادی را در خصوص چگونگی طراحی یک لوگو خلاقانه و مناسب در اختیار ما قرار می دهد. در ادامه موضوع در خصوص این ویژگی های منحصر به فرد و اینکه طراحی لوگو اپل توسط کدام طراح لوگو بوده و چرا آرم تجاری اپل یک سیب گاز زده است، توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم کرد. 

 همچنین بخوانید : معرفی 5 چاپخانه مشهور در تهران

لوگو

همچنین بخوانید : ست اداری چیست

رنگ لوگو اپل

رنگ لوگوی اپل در ابتدا طرحی رنگین کمانی یا همان طرحی هفت رنگ بود. اما دلیل انتخاب این لوگوی هفت رنگ چه چیزی بود؟ این رنگین کمان رنگ ها به اصرار استیو جابز بر روی لوگو قرار گرفته بود و طبق گفته خودش، 3 دلیل عمده و اساسی برای این انتخاب داشت:
1-محصولات تکنولوژیکی غالبا در ابتدای کار مورد توجه نسل کودک، نوجوان و جوان جامعه قرار می گیرند. بنابراین انتخاب لوگویی که توجه این نسل را جلب کند و باعث شود تا نسبت به خرید آن محصول تکنولوژیکی بیشتر راغب شوند، اهمیت بسیاری دارد. انتخاب لوگوی رنگین کمانی می توانست گزینه مناسبی برای این کار باشد. 
2-دلیل دوم مربوط به یک موضوع حرفه ای و کاری می شد. همان طور که گفته شد شرکت اپل در زمینه فناوری و اطلاعات فعالیت می کرد. نشان دادن کیفیت بالای کار و صفحه نمایش های تولید شده توسط این شرکت همان چیزی بود که اپل دنبال می کرد. بنابراین نشان دادن هفت رنگ اصلی با وضوح بالا در لوگو شرکت اپل می توانست توانایی این کمپانی را در ارائه رزولوشن بالا در صفحات نمایش به خوبی نشان دهد. 
3-اما در خصوص دلیل سوم باید گفت که بنا به یک دلیل روانشناسانه این لوگو انتخاب شده بود. رنگین کمانی از رنگ ها بر روی یک لوگو در بین لوگوهای دیگر که همگی یا تک رنگ بودند و یا نهایتا دو رنگ را شامل می شدند، می توانست در همان نگاه اول توجه بیشتر افراد را به خودش جلب کند و حتی برای چند ثانیه به صورت غیر مستقیم آن ها را ناچار کند که به این لوگوی زیبا و چشم نواز خیره شوند. 
اما طرح رنگین کمانی لوگوی اپل زیاد دوام نیاورد و در سال 1997 این طرح حذف شد. شاید بد نباشد که علت حذف این رنگ را نیز بدانید. "آلن تیورینگ" که دانشمند، ریاضیدان و همچنین مهندس کامپیوتر برجسته ای انگلیسی تبار بود، در همان سال ها با خوردن یک سیب سمی خودکشی کرده بود. بنا بر شایعات و حواشی که به وجود آمده بود، مردم اعتقاد پیدا کرده بودند که این لوگو سیب گاز زده و هفت رنگ به دلیل احترام به این دانشمند بزرگ است. شرکت نیز این رنگ را حذف کرد و رنگ آبی کمرنگی را برای لوگو کمپانی انتخاب کرد. 
رنگ آبی نیز زیاد دوام نیاورد و پس از هشت سال و در سال 2007 ، این لوگو به یک سیب گاز زده و بی رنگ تبدیل شد. لوگوی بی رنگ نیز باز هم ماندگار نبود و در سال 2013 تغییر پیدا کرد. 

همچنین بخوانید : طراحی کاتالوگ برای محصول چگونه انجام می گیرد؟

شکل لوگو اپل

لوگوی ابتدایی این شرکت توسط رونالد وین با همکاری چند طراح مطرح و برجسته به وجود آمد. این لوگو در واقع شامل تصویری از دانشمند بزرگ، ایزاک نیوتون می شد که زیر درخت سیبی نشسته بود. علت انتخاب تصویر نیوتون به دلیل آن بود که شرکت در حوزه فناوری و تکنولوژی فعالیت می کرد، نیوتون نیز تقریبا نخستین شخصی بود که در قرن های اخیر توانسته بود بزرگ ترین گام ها را در زمینه فناوری و پیشرفت های علمی بردارد.  
اما طرح نیوتون و درخت سیبش دوام زیادی نداشت و قرار بر آن شده بود تا در عوض این دانشمند و درختش، از طرح یک سیب استفاده شود. اما طرح سیب به عقیده برخی شبیه گوجه فرنگی بود و مسلما انتخاب گوجه فرنگی برای آرم و لوگو یک شرکت فناوری کمی مضحک به نظر می رسید. به دلیل همین موضوع تصمیم بر آن شده بود تا لوگوی شرکت یک سیب گاز زده باشد. 

 

هدف لوگو چیست؟

در یک جمله کوتاه می توان گفت هدف از طراحی لوگو، سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری لوگو در ذهن ها و دیده شدن برند در مسیر دلخواه صاحبان و مدیران تجارت ها می باشد.

زمانی که مخاطبین با طراحی لوگویی جذاب رو به رو می شوند در زمان کوتاهی متوجه مفهوم کلی در طراحی آن می شوند که طرح و پیام لوگو را به خاطر میسپارند.

 

طراحی لوگو هنر نیست

خیلی از افراد فکر می کنند که چون لوگو یک عنصر بصری است پس طراحی آن یک کار هنری است. طراحی لوگو باید یک ابزار استراتژیک باشد که به شرکت ها اجازه دهد در بازار قابل شناسایی باشند.

  همچنین بخوانید : همه چیز درباره کرموشدگی بتن

در اولین ارتباط قوی باشید

بسیاری از شرکت ها در جهان، فرصتی کوتاهی برای جذب مخاطبان دارند. اگر یک لوگو نتواند در دنیای دیجیتال امروز مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد؛ مخاطبان سریع به جای دیگری می روند. برخی از صاحبان کسب و کار که در ابتدای شروع کار خود اگر یک لوگوی ارزان و مبتدی استفاده می کنند از میزان تاثیر اولین ارتباط، که در ذهن مخاطب ایجاد می شود بی خبر هستند.

 

همچنین بخوانید :عکاسی صنعتی چیست و چگونه انجام می گیرد؟

برچسب ها طراحی لوگو ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 67
  • بازدید سال : 362
  • بازدید کلی : 3,305