loading...
شرکت جوانان فردا
سید سپهر زمانی بازدید : 72 یکشنبه 28 شهریور 1400 نظرات (0)

دستگاه بسته بندی صنعتی مواد غذایی

دستگاه های بسته بندی مواد غذایی معمولا ماشین آلات ی هستند که توان تولید بالا دارند. لازمه ی این دستگاه ها داشتن فضای صنعتی استاندارد و مناسب برای فعالیت در حوزه بسته بندی مواد غذایی می باشد.

انواع دستگاه بسته بندی صنعتی

    1. دستگاه بسته بندی توزین دار
    2. دستگاه بسته بندی حجمی
    3. دستگاه بسته بندی پودری
    4. ماشین آلات کیسه پرکن
    5. ماشین آلات پرکن مایعات و مواد غلیظ

به طور معمول نوع بسته بندی به نوع ماده غذایی بستگی دارد یعنی بسته بندی مواد جامد با بسته بندی مواد مایع متفاوت است.

موادغذایی

بسته بندی مواد خشک مثل بسته بندی حبوبات، بسته بندی خشکبار آجیل و بسته بندی انواع قند، شکر، چای و … به دلیل ماندگاری بالا بطور معمولا در بسته بندی های سلفون یا کارتنی در عرضه می شود.

همچنین بخوانید : طراحی لوگو چیست و اصول آن کدام است؟

چرا یادگیری اصول بسته بندی مواد غذایی بسیار مهم است؟

یادگیری اصول بسته بندی مواد غذایی نه تنها برای محافظت کامل از مواد غذایی بلکه برای بازاریابی صحیح و بی نقص هم ضروری است. به همین دلیل شاهد هستیم که برخلاف گذشته، کارخانجات تولید مواد غذایی، خرده فروشان و شرکت های طراحی و خدمات دهنده بسته بندی محصولات، ارتباط کاری تنگاتنگی با یکدیگر دارند تا طراحی و بسته بندی محصولات با سلیقه مشتریان، هماهنگی بیشتری داشته باشد.

حتی رعایت اصول طراحی بسته بندی مواد غذایی از آنجایی ارزش و اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرد که طبق تحقیقات گسترده در زمینه بازاریابی و میزان رضایت مشتریان و عوامل افزایش دهنده خرید آن ها متوجه شدند که اگر اصول بسته بندی مواد غذایی به خوبی رعایت شده باشد، روی جلب نگاه و توجه مشتریان، راحتی آنها، اطلاع رسانی و برندسازی و نرخ فروش محصولات به شدت تأثیر می گذارد.

همچنین بخوانید : راهنمای تکمیلی عایق بندی و انواع آن

بسته بندی موادغذایی در تهران 

شما عزیزان می توانید چاپ جعبه لمینتی خود را از استدیوهای هنری سرتاسر تهران و سایر کلان شهر ها سفارش بدهید.

جعبه

همچنین بخوانید :کاتالوگ چه تاثیری در فروش دارد؟

محصول خود را بشناسید

بدیهی است که شما محصولی که می فروشید را می‌شناسید. اما آیا اطلاعات شما به اندازه کافی است؟ هرچه دانش شما نسبت به محصول بیشتر باشد، خروجی بسته بندی بهتر می‌شود. از خودتان بپرسید:
● آیا همه مواد تشکیل دهنده محصولات غذایی خود را می‌شناسم؟
● برای تازه نگه داشتن محصول به چه مواد نگهدارنده ای نیاز دارید؟
● آیا احتمال آلرژی زا بودن این ماده غذایی برای افراد وجود دارد؟
مواد آلرژی‌زا نه تنها در محصولات غذایی بلکه در دیگر نقاط شرکت شما نیز اهمیت بسیاری دارد. فرآوری که برای آجیل، لبنیات یا صدف استفاده می شود، باید بهترین تکنولوژی را داشته باشد تا آلودگی های احتمالی به حداقل برسد.

همچنین بخوانید : ست اداری چیست

بودجه

شما نمی توانید تأمین کننده بسته بندی خود را بدون در نظر گرفتن بودجه در نظر بگیرید. بسته بندی قطعاً ارزان نیست. در حقیقت، بسته بندی معمولاً حدود 10٪ از هزینه کل محصول شما را در بر خواهد داشت. هنگامی که هزینه های تولید، حمل و نقل و توزیع را اضافه می‌کنید،

ممکن است هنگام بسته بندی محصول خود کمی به مشکل کمبود بودجه برخورد کنید. هزینه‌های کل تولید را در همان ابتدا محاسبه کنید و سپس هزینه مواد و نیروی کار را اضافه کنید. اگر کسب و کار شما توان مالی برای طراحی بسته بندی ایده آل خود را ندارد، از این کار دست بکشید. بسته بندی مواد غذایی به طور مداوم در حال تحول و تغییر است، بنابراین در یک یا دو سال طرح قابل قبول شما می تواند قابل استفاده باشد.

همچنین بخوانید : عکاسی صنعتی چیست و چگونه انجام می گیرد؟

عکس جعبه

همچنین بخوانید : معرفی 5 چاپخانه مشهور در تهران

هویت محصول و برندسازی

طراحی بسته بندی یک محصول باید نشانگر نام تجاری شرکت تولید کننده آن باشد و بسته بندی محصولات غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اطمینان حاصل کنید که بسته بندی انتخاب شده برای محصول غذایی شرکت شما برای مخاطبان جذاب است.

همانطور که قبلاً گفته شد، طراحی بسته بندی شرکت شما نباید بیش از حد از هنجارهای شناخته شده جهانی منحرف شود، اما باید به برند شما کمک کند تا خود را از دیگران متمایز کنید. نحوه ارائه یک محصول می تواند عامل تعیین کننده خرید بین برند شما نو محصول دیگری باشد. نحوه طراحی بسته بندی مشتری را از بسیاری جهات تحت تأثیر قرار می دهد.
چیزهای ریز مانند رنگ بخش هایی از بسته بندی یا اینکه بسته بندی قابل بازیافت است یا خیر، بر روی تصمیم خرید تاثیر می گذارد. بازار هدف محصولتان را به خوبی مطالعه کنید و خواسته ها و یا نکات منفی را از دید مشتری تان بررسی و مشخص کنید.

بسته بندی در صنایع غذایی دارای ملاحظات بسیار ویژه‌ای است که برای جلوگیری از خراب شدن محصولات قبل از رسیدن به مشتری، نیاز به آینده نگری دارد. با در نظر داشتن این عوامل و خلاقیت در طراحی شما می تواند در بازار هدف جلب توجه کنید و تاثیر مثبتی بر استراتژی فروش محصول خود داشته باشید.

همچنین بخوانید : طراحی کاتالوگ برای محصول چگونه انجام می گیرد؟

برچسب ها بسته بندی ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 59
  • بازدید سال : 354
  • بازدید کلی : 3,297